۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۶, شنبه

دیدار محمود عباس با پاپ فرانسیس

دیدار محمود عباس با پاپ فرانسیس

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در پی توافق اخیر با واتیکان پیرامون برسمیت شناخته شدن دولت فلسطین، با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان دیدار کرد.
به گزارش «محبت نیوز»، محمود عباس که در پی تفاهم با واتیکان در خصوص برسمیت شناختن دولت فلسطین ، برای دیدار با مقامات ایتالیایی و پاپ به رم سفر کرده است، امروز شنبه در واتیکان با پاپ فرانسیس دیدار و درباره توافق در خصوص به رسمیت شناخته شدن فلسطین گفت و گو کرد.
دیدار امروز که در پی تفاهم دیپلماتیک اخیر با واتیکان برگزار شده است ، منجر به نگرانی اسرائیل که مخالف هر نوع به رسمیت شناختن و استقلال فلسطین می باشد، شده است. تفاهم در خصوص به رسمیت شناختن فلسطین از سوی واتیکان روز چهارشنبه، نهایی شد و قرار است مورد امضا قرار بگیرد.
به نقل از واحد مرکزی خبر، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در سفر سه روزه خود به ایتالیا، روز جمعه به ترتیب با ‘پائولو جنتیلونی’ وزیر خارجه ‘سرجو ماتارلا’ رییس جمهور و ‘متئو رنتزی’ نخست وزیر این کشور دیدار و در خصوص موضوع بهرسمیت شناخته شدن فلسطین گفت و گو کرد. این در حالی که هیچ اظهار نظری در باره این دیدار ها نشده و مسایل کمی مبهم به نظر می رسد.
بی تردید موضوع برسمیت شناختن دولت فلسطین از جمله موضوعات مهم و اصلی این دیدارها بود ولی هیچ گونه اظهار نظری در این خصوص نشد و بدین صورت نخستین روز از سفر محمود عباس بدون اینکه هیچ اشاره ای به موضوعات مورد بحث بشود، گذشت.
مجلس نمایندگان ایتالیا در ماه فوریه گذشته موضوع به رسمیت شناختن دولت فلسطین را نیمه کاره رها و آنرا مشرو ط به توافق با اسراییل کرد.در حالی که به رسمیت شناختن فلسطین از سوی کشورهای اروپایی می تواند بر روی سرنوشت مغشوش مذاکرات با اسراییل تاثیر بگذارد .
روز جمعه ‘فدریکا موگرینی’ نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که روزهای ۲۰ و ۲۱ ماه مه به همراه ‘فدریکو جنتیلینی’ فرستاده جدید اروپا جهت از سرگیری روند صلح به رام اله سفر می کند.
روز گذشته نیز دولت جدید اسرائیل به ریاست بنجامین نتانیاهو تشکیل شد و همزمان شصت و هفتمین سالگرد روز نکبت (فاجعه پناهندگی ۱۰۰ هزار فلسطینی پس از شکل گرفتن حکومتاسرائیل) در کرانه باختری رود اردن و در میان اعترضات و تنش با نیروهای اسراییل برگزار شد.
ابومازن امیدوار بود تا ایتالیا نیز همانند واتیکان دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد اما هنوز جزئیات گفت و گوی وی در این دیدارها معلوم نیست و هیچ اشاره ای به آن نشده است.
رییس تشکیلات خودگردان فلسطین فردا یکشنبه نیز در مراسمی برای تقدیس دو راهبه فلسطینی در واتیکان شرکت می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر