۱۳۹۴ اردیبهشت ۳۰, چهارشنبه

ممانعت اماکن از حضور بهاییان در ٣٠ شغلی که درآمد بالا دارد

ممانعت اماکن از حضور بهاییان در ٣٠ شغلی که درآمد بالا دارد

فرماندهی نیروی انتظامی با انتشار دستوری از اداره اماکن نیروی انتظامی سراسر کشور خواسته است، تا مانع از حضور بهائیان در مشاغلی با درآمد بالا شوند.
به گزارش «محبت نیوز» فرماندهی نیروی انتظامی ایران، با انتشار دستوری از اداره اماکن نیروی انتظامی سراسر این کشور خواسته است که برای کنترل، محدودیت و نظارت بر عمل‌کرد بهاییان زمینه‌های شناسایی و کنترل آن‌ها فراهم گردد و از حضور وسیع آن‌ها در جامعه جلوگیری شود.
رادیو کوچه به نقل از وب‌سایت «سحام» خبر داد ، روز سه‌شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه با انتشار این خبر و کپی این نامه، گزارش داده است، در این نامه که در سال ۸۶ صادر شده و هم‌چنان به قوت خود باقی است، چهار بند دستورالعمل‌های لازم صادر گردیده است.
بنابه این گزارش، دربند دوم این نامه آمده که باید مانع از حضور آن‌ها در مشاغلی با درآمد بالا شد و بهاییان تنها باید در رسته‌ها و شغل‌هایی که در حد متعارف درآمد دارند، فعالیت داشته باشند.
ممنوعیت کار در مؤسسات فرهنگی، تبلیغاتی و اقتصادی از دیگر موارد مورد اشاره است.
در این نامه در توضیح ممنوعیت‌های سه‌گانه فوق آمده است: «بهاییان نباید در جراید، نشریات، جواهر و طلاسازی، ساعت‌سازی، چاپخانه‌داران، گراور سازان، مؤسسات توریستی و اتومبیل کرایه، ناشران و کتاب‌فروشی، مسافرخانه‌داران، هتل‌داران، آموزشگاه‌های خیاطی، عکاسی، فیلم‌برداری، گیم نت، رایانه و کافی‌نت مشغول به کار و فعالیت باشند.»
بند چهارم این نامه با اشاره به نجس و ناپاک دانستن بهاییان از اداره اماکن نیروی انتظامی خواسته که «از حضور آن‌ها در تالارهای پذیرایی، رستوران و سلف و سرویس‌ها، اغذیه‌فروشان و موادغذایی، چلوکباب و چلوخورشت، قهوه‌خانه، فروشندگان مواد پروتئینی و سوپرمارکت، بستنی و آب‌میوه و نوشابه، قنادی و شیرینی فروشی و کافی‌شاپ جلوگیری شود.»
گفتنی‌است پس از پیروزی انقلاب اسلامی فشارهای زیادی بر جامعه بهاییان ایران وارد شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر