۱۳۹۴ خرداد ۱, جمعه

احمد جنتی: ترجیح می‌دهیم گرسنه بمانیم اما آبروی‌مان حفظ شود

احمد جنتی: ترجیح می‌دهیم گرسنه بمانیم اما آبروی‌مان حفظ شود

سحام نیوز: احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در نماز جمعه امروز تهران گفت که ایران باید در مذاکرات هسته‌ای «صبر و مقاومت» داشته باشد.
 
به گزارش بی بی سی، آقای جنتی گفته است: «گرسنگی خوردن که از شهید دادن بدتر نیست. گوشت خوردن خیلی چیز خوبی نیست و می‌توان یک وعده غذا در روز خورد و کافی است. چرا که ما ترجیح می دهیم آبرو و عزت‌مان حفظ شود اما شکم ما گرسنه بماند.»
 
او گفته است حتی اگر ایران از موضع خود در مساله هسته‌ای عقب‌نشینی کند «خیلی خامی می‌خواهد که فکر کنیم که آن‌ها تحریم‌ها را بر می‌دارند و اقتصاد فعال می‌شود،‌ این خیلی ساده اندیشی است.»
 
ایران و کشورهای ۱+۵ می‌‎خواهند تا ۹ تیرماه درباره ابعاد مختلف برنامه هسته‌ای ایران و تحریم‌های وضع‌شده به توافق برسند.
یکی از مسائل مورد مذاکره میزان دسترسی بازرسان بین‌المللی به تاسیسات هسته‌ای و نظامی ایران است. در روزهای اخیر مقام‌های مختلف ایرانی تاکید کرده‌اند که اجازه بازرسی از تاسیسات نظامی را نخواهند داد.
 
آقای جنتی در نمازجمعه امروز تهران به این موضوع اشاره کرد که برخی در ایران درباره مذاکرات خوش‌بینی بی‌جا دارند و گفت: «این عده حرف‌هایی باورنکردنی در بعضی از جلسات می‌گویند مبنی بر این‌که به خاطر وضع اقتصادی اگر تسلیم نشویم و مساله هسته‌ای را حل نکنیم مملکت از هم می‌پاشد.»
 
او گفت کسانی که فکر می‌کنند با رسیدن به توافق هسته‌ای «دشمن دست از دشمنی بر می‌دارد» اشتباه می‌کنند.
اشرار سعودی
احمد جنتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تندی از حمله عربستان سعودی به یمن انتقاد کرد و گفت: «امیدواریم انشاءالله هرچه زودتر شر اشرار سعودی از سر حرمین شریفین و مردم مسلمان حجاز و از سر مردم دیگر دنیا و بشر برداشته شود.»
آقای جنتی بر حمایت از «مردم یمن» نیز تاکید کرد و گفت نیروهای عربستان سعودی در یمن «جرات نمی‌کنند از زمین حمله کنند.»
در هفته‌های اخیر دیگر مقام‌های ایرانی، از جمله آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز با لحن تندی از عربستان سعودی انتقاد کرده‌اند.
+5
رأی دهید
-65
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر