۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۷, یکشنبه

سخنان نتانیاهو خطاب به پنجمین اجلاس جهانی برای مبارزه با یهودستیزی

سخنان نتانیاهو خطاب به پنجمین اجلاس جهانی برای مبارزه با یهودستیزی

امروزه هنوز هیچگونه شکی وجود ندارد که ما در یک عصر بازخیز یهودستیزی، بسر میبریم. یهودیان در هر نقطه ای، بار دیگر مورد تهمت و افترا قرار می گیرند.
به گزارش «محبت نیوز» به نقل از وب سایت وزارت امور خارجه اسرائیل، نتانیاهو در سخنانش خطاب به پنجمین اجلاس جهانی برای مبارزه با یهودستیزی گفت؛
” یک چنین روندی، در بخش های متعصب و نا شکیبای خاورمیانه، رخ می دهد، اما در عین حال، در مناطقی در غرب، که انتظار می رود بردبار و سازگار باشند نیز، بوقوع می پیوندد. در بیروت، در دمشق، و در تهران، رخ می دهد. اما همچنین، در تولوس، در پاریس، و در بروکسل، پیش می آید، چرا که همراه، و در پی وارد آمدن تهمت و بدگوئی، حملات خشونت آمیز غیر قابل اجتناب، رخ می دهد.
و هم اینک، یهودیان، بدلیل یهودی بودن، هدف قرار می گیرند. یهودی ها حق آن را دارند که در هر نقطه ای از جهان که برای زندگی کردن بر می گزینند، آزادانه و امن و امان، زندگی کنند. و دولت ها در هر نقطه ای از جهان، مسئولیت دارند که این حق را رعایت کنند.”
وی در بخشی دیگر از سخنانش افزود؛ “میخواهم از این فرصت استفاده کرده و از تمامی دولت هائی که شاهد و گواه بر اینگونه بازخیزی یهودستیزی، هستند، و از تعهدات آنها نسبت به حقوق یهودیان، حقوق فردی آنان، و حقوق شهروندی آنان، قدردانی و سپاسگزاری کنم. نمایندگان شما در اینجا حضور دارند، و از شما بخاطر چنین اقداماتی، ستایش می کنم. اما یهودیان در عین حال، دارای این حق می باشند که در اسرائیل به ما بپیوندند، و اگر یک چنین گزینه ای را انتخاب کنند، با آغوش باز از آنان استقبال می کنم. یهود ستیزی معاصر، منحصر به وارد آمدن تهمت و افترا نیست، بدگوئی و هدف قرار دادن مردم یهود است. در اصل و عمدتن، امروزه هدف غائی، کشور اسرائیل است. این، شبکه و پیوند، کانون اصلی، و تمرکز بر یهودستیزی است.
میخواهم برایتان مثال زنده ای بیاورم. صبحگاه امروز به فرودگاه بن گورین رفتم تا از گروه اعزامی بشردوستانه نیروی دفاعی اسرائیل به نپال، استقبال کنم.
نخست وزیر اسرائیل گفت : سازمان ملل متحد در این زمینه گزارشی فرستاده است، گزارش خوبی از جانب سازمان ملل، در باره اسرائیل. در این گزارش آمده است که از میان تمامی کشورهای جهان، اسرائیل یکی از کوچکترین آنهاست، اما اسرائیل، دومین گروه بزرگ نجات و امداد جهانی را به نپال اعزام داشت. از میان تمامی کشورهای روی کره زمین، مردمان ما خدمت فوق العاده و شکوهمندی انجام دادند. آنها، جان مردم را نجات دادند. مردم را از زیر آوار و خرابه ها بیرون کشیدند. ۱۶۰۰ مجروح و بیمار را مداوا و معالجه کردند. در زایمان و بدنیا آوردن چندین نوزاد، کمک کردند.
با تمامی این احوال، شبکه های تلویزیونی هر دو کشور ایران و ونزوئلا، ما را به قاچاق کودکان، متهم کردند. آیا شما ها، ناظر و شاهد بر اعزام هیچگونه گروه امداد و نجات از جانب ایران به نپال بوده اید؟ این، مثال زنده ای از فوت و فن های بزرگ کذب و دروغ است. متجاوز و پرخشاگر، قربانی خود را متهم میسازد.
و یک چنین دروغ های بزرگ برای یهودستیزی، با اشتیاق کامل از جانب آنانی پخش و پراکنده می شود که حقوق مردمان و شهروندان خود را راسا، پایمال می کنند.
ایران، از حقوق بشر سخن بمیان می آورد؟ مایل نیستم که در باره ونزوئلا صحبت کنم. سخن در این زمینه را به خود شما محول می کنم.
آنها رعایت حقوق بشر ما، رعایت حقوق قانون ما، و تضمین و حراست از شایستگی و معرف ما را مورد پرسش قرار می دهند؟ آنها شهروندان خود را به جرثقیل ها آویزان می کنند، بدار آویختن شهروندان بیگناه، در میدان های تهران، و دیگر شهرهای ایران. آنها، چاقوکشان خود را برای کشتار و سلاخی هزاران نفر، به لبنان، سوریه، و یمن، اعزام می کنند. آنها، مسلمانان را سلاخی می کنند، مسلمانانی را هدف قرار می دهند که با آئین و باورداشت های آنان، همخوانی ندارند.»
متن کامل این سخنرانی به انگلیسی:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر