۱۳۹۴ خرداد ۴, دوشنبه

روحانی ایرانی‌الاصل سیدنی ‘زندگی پنهان و پیچیده‌ای داشت’

روحانی ایرانی‌الاصل سیدنی ‘زندگی پنهان و پیچیده‌ای داشت’

جلسه‌ برای رسیدگی به پرونده هارون مونس،( محمد منطقی ) مهاجر ایرانی‌الاصل، به یک کافه در مرکز سیدنی برگزار شد،
به گزارش «محبت نیوز» در جلسه‌ای که برای رسیدگی به پرونده حمله سال گذشته هارون مونس، مهاجر ایرانی‌الاصل، به یک کافه در مرکز سیدنی برگزار شد، آقای مونس فردی “خودشیفته و دروغ‌پرداز” معرفی شد که زندگی “پنهان و پیچیده‌ای” داشته است.
به گزارش بی بی سی، در این جلسه گفته شد که هارون مونس ادعاهایی “اغراق‌آمیز” درباره آزار و اذیت شدنش در ایران قبل از پناهندگی به استرالیا مطرح کرده است.
تحقیقات جاری ابعاد مختلف حمله و گروگانگیری در مرکز سیدنی در ماه دسامبر سال گذشته میلادی (شش ماه پیش) را بررسی می‌کند.
در آن واقعه هارون مونس، متهم این گروگانگیری، به همراه دو نفر از ۱۸ گروگان بعد از ۱۷ ساعت و با حمله پلیس کشته شد.
در دو هفته اول جلسات استماع رسیدگی به این پرونده، تمرکز اصلی روی هارون مونس و پیشینه‌اش خواهد بود.
در جلسه امروز دوشنبه ۲۵ مه در سیدنی گفته شد که آقای مونس از زمان ورود به استرالیا در سال ۱۹۹۶ زندگی “نسبتا انزواگرایانه‌ای، پنهانی و پیچیده‌ای” داشته است.
در این جلسه فعالیت‌ها و اعتراض‌های مذهبی او در استرالیا و همین طور اتهامات مربوط به آزار و اذیت جنسی علیه او مورد توجه قرار گرفت.
در جلسه امروز مسئولان پرونده پیشینه‌ای از زندگی هارون مونس ارائه دادند:
آقای مونس ۵۱ سال پیش در شهر بروجرد در استان خراسان ایران زاده شد و آخرین فرزند از پنج فرزند خانواده‌ای با وضعیت اقتصادی متوسط بود. گفته می‌شود که در مدرسه دانش‌آموز باهوش و خوش‌رفتاری بوده است. او که نامش در ایران محمد منطقی بود، در دهه هشتاد میلادی ازدواج می‌کند و صاحب دو فرزند می‌‌شود. با حمایت پدر همسرش درس می‌خواند و مشغول به کار می‌شود. بعد از گذراندن تحصیلات حوزوی، در سال‌های دهه ۹۰ میلادی زندگی‌اش دچار تغییر و تحول می‌شود و در سال ۹۶ با ادعای این که در ایران جاسوس بوده و بعدن از سوی حکومت ایران مورد آزار و اذیت قرار گرفته، از استرالیا تقاضای پناهندگی می‌کند.
در این جلسه گفته شد که هارون مونس عادت به طرح “ادعاهای گزاف” داشته، هر چند در بعضی موارد “رگه‌هایی از واقعیت” در این ادعاها وجود داشته است.
در جریان تحقیقات درباره این پرونده که انتظار می‌رود چند ماه دیگر ادامه داشته باشد، بیش از صد نفر شهادت خواهند داد و چگونگی مرگ توری جانسون و کاترین داوسون، دو نفر از گروگان‌ها بررسی خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر