۱۳۹۴ خرداد ۱, جمعه

زمان انتظار پناهجویان برای دریافت پاسخ، دوبرابرمی‌شود !


زمان انتظار پناهجویان برای دریافت پاسخ، دوبرابرمی‌شود !

زمان انتظار پناهجویان برای دریافت پاسخ از اداره مهاجرت، به دلیل افزایش شمار پناهجویان طولانی تر می شود.
به گزارش «محبت نیوز» بیشترمتقاضیان پناهندگی درسوئد، درحال حاضر حدود ۶ ماه برای دریافت اولین پاسخ از اداره مهاجرت منتظرمی‌مانند. این اداره اعلام کرده‌است که این مدت انتظار ممکن است به حدود دوبرابر افزایش پیداکند.
به گفته رادیو بخش فارسی سوئد، پناهجویی که اینک به سوئد می‌آید، تخمین زده می‌شود که بتواند نخستین دیدار و گفتگوی خود را با مشاوری دراداره مهاجرت در فصل پاییز انجام دهد، اما مدت زمانی طولانی را باید در انتظار بررسی پرونده خود و نیز دریافت نخستین پاسخ از اداره مهاجرت بماند.
اداره مهاجرت تخمین می‌زند که مجموع مدت انتظار متقاضیان پناهندگی برای دریافت نخستین پاسخ و تصمیم این اداره درمورد درخواست آنها، درسال جاری به بیش از ۹ ماه برسد.
مدت زمان انتظار برای پیوستن خویشاوندان پناهجویی که اجازه اقامت دریافت می کند نیز به بیش از یک سال خواهدرسید.
افزایش مدت زمان انتظار متقاضیان پناهندگی درحالی صورت می‌گیرد که کارکنان اداره مهاجرت، علاوه براضافه‌کاری، روزهای تعطیل نیز کارمی‌کنند تا بتوانند پرونده‌های بیشتری را مورد بررسی قراردهند.
یکی ازاین کارکنان، یوهاننا یَرله‌هاگ می‌گوید که حدود ۲۰۰ پرونده دردست بررسی دارد و درهفته می‌تواند بررسی ۳ تا ۴ پرونده را به اتمام برساند و درمورد یک تا سه پرونده نیز تصمیم‌گیری کند. به گزارش اداره مهاجرت درسال ۲۰۱۴ از ۸۰۰۰۰ پناهجویی که به سوئد آمدند، ۳۰۰۰۰ نفر از سوریه بودند، ۱۵۰۰۰ نفر از اریتره و ۱۰۰۰۰ نفر نیز از فلسطینی‌هایی که از سوریه رانده شده بودند. بقیه این پناهجویان نیزاز کشورهای مختلف دیگرازجمله سومالی، افغانستان وعراق به سوئد آمدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر