۱۳۹۴ اردیبهشت ۳۰, چهارشنبه

پرسپولیس در وقت‌های اضافه الهلال را شکست داد


پرسپولیس در وقت‌های اضافه الهلال را شکست داد

تک گل پرسپولیس مقابل الهلال روی سماجت امید عالیشاه، ضربه مهدی طارمی و اشتباه دیاگو مدافع تیم حریف به ثمر رسیدپرسپولیس در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، با گل بخودی دیاگو مدافع برزیلی الهلال در دقیقه ۹۲ یک بر صفر الهلال را ورزشگاه آزادی تهران شکست داد.
 
سرخ‌پوشان در حضور ۱۰۰ هزار نفر تماشاگر موفق شد در بازی حساس رفت مقابل الهلال به پیروزی برسند. پرسپولیس هفته آینده در بازی برگشت باید در ریاض مقابل الهلال قرار بگیرند تا در نهایت تکلیف تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی روشن شود.
 
پرسپولیس که آخرین بازی خود در لیگ برتر ایران رقیب دیرینه خود یعنی استقلال را شکست داده بود با روحیه‌ مناسب در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال قرار گرفت.
 
بازیکنان پرسپولیس در نیمه اول قصد داشتند روی سرعت امید عالیشاه، علی علیپور و مهدی طارمی دروازه الهلال را باز کنند که خط هافبک و مدافعان الهلال با کنترل مناسب این سه بازیکن اجازه ایجاد موقعیت توسط آنهارا ندادند.
 
الهلال هم در نیمه اول روی حرکات سریع از کناره‌های زمین قصد داشت از فضای پشت مدافعان پرسپولیس استفاده کند و به گل برسد.
در اواسط نیمه اول بازی، الدوساری با حرکت از کناره زمین پرسپولیس قصد داشت با پاس رو به بیرون مهاجم الهلال را در موقعیت گلزنی قرار دهد که سوشا مکانی به موقع توپ را در اختیار گرفت.
 
الهلال در دقیقه ۲۸ بازی موفق به باز کردن دروازه پرسپولیس شد که داور آن را آفساید اعلام کرد. حرکت سه بازیکن الهلال به داخل محوطه جریمه درنهایت با تکل مدافع پرسپولیس همراه شد که توپ پس از برخورد با سالم الدوساری وارد دروازه پرسپولیس شد.
این تصمیم کمک داور مسابقه باعث شد که بازی به علت اعتراض بازیکنان الهلال برای دقایقی متوقف شود.
 
پرسپولیس در اواخر نیمه اول، روی اشتباه دیاگو مدافع الهلال می‌توانست دروازه این تیم را باز کند ولی ضربه هادی نوروزی به راحتی در اختیار دروازه‌بان الهلال قرار گرفت.
بازی در نیمه اول با نتیجه بدون گل به پایان رسید، الهلال اما با آغاز نیمه دوم بازی بهتری به نمایش گذاشت و فرصت‌های خوبی برای گلزنی در این نیمه داشت که عملکرد خوب سوشا مکانی در این بازی مانع از باز شدن دروازه سرخ‌پوشان شد.
بازیکنان الهلال روی پاس‌های تک ضرب و حرکات در عمق دو بازیکن الهلال یعنی سالم الدوساری و نواف العبید بارها در پشت مدافعان پرسپولیس صاحب توپ شدند ولی واکنش‌های خوب دروازه‌بان پرسپولیس دروازه این تیم را بسته نگه داشت.
پرسپولیس در نیمه دوم روی ضد حمله عملکرد بهتری داشت و روی حرکات هادی نوروزی و امید عالیشاه فرصت‌های خوبی روی دروازه الهلال ایجاد کرد ولی این بازیکنان در زدن ضربات و پاس‌های آخر بی دقت بودند.
ده دقیقه مانده به پایان بازی سوشا مکانی روی پاس در عمق بازیکنان الهلال خارج از محوطه جریمه توپ مانع از رسیدن توپ به بازیکن الهلال شد که داور این حرکت را خطا تشخیص داد و به مکانی کارت زرد نشان داد، بازیکنان الهلال معتقد بودند داور باید دروازه‌بان پرسپولیس را روی این صحنه اخراج می‌کرد.
داور بازی اما درنهایت دو دقیقه مانده به وقت‌ قانونی بازی، یک بازیکن را از زمین اخراج کرد؛ سلمان الفرج هافبک الهلال با خطا روی مهدی طارمی مانع از ضد حمله تیم پرسپولیس شد و داور با نشان دادن کارت زرد دوم و سپس کارت قرمز او را از بازی اخراج کرد تا الهلال در دقایق پایانی مسابقه با یک بازیکن کمتر مقابل پرسپولیس بازی کند.
 
پرسپولیس روی اشتباه دو مدافع الهلال گل پیروزی را در دقیقه ۹۲ به ثمر رساند؛ امید عالیشاه پس از ضربه سر مدافع الهلال به زحمت توپ را مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس رساند و ضربه آخر این بازیکن پس از برخورد به دیاگو مدافع الهلال وارد دروازه شد.
بازی برگشت پرسپولیس و الهلال هفته آینده روز پنجم خرداد در عربستان سعودی برگزار خواهد شد.
برای پنجمین بار در مسابقات این فصل لیگ قهرمانان آسیا صدهزار هواداران پرسپولیس برای تماشای بازی تیم محبوب خود به ورزشگاه رفتند

الهلال از دقیقه ۸۸ بازی با اخراج سلمان فرج ده نفره به بازی ادامه داد
هواداران پرسپولیس امیدوارند که این تیم برای اولین بار بتواند به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر