Azadi-Stadium
تقاطع: کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده که از این پس، در جریان میزبانی تیم‌های ایرانی در مسابقات رسمی، تنها طبقه‌ی اول ورزشگاه آزادی تهران که دارای صندلی است، قابلیت فروش بلیت و نشستن تماشاگران را خواهد داشت.
مهدی تاج، نایب‌رییس فدراسیون فوتبال ایران، با تایید این خبر به “خبرآنلاین” گفت: «این تصمیم ای.اف.سی است که در استاندارد آسیایی هیچ تیمی نمی‌تواند از ورزشگاه با سکوی سیمانی استفاده کند و این شامل بازی‌های تیم ملی ما هم می‌شود.»
بدین ترتیب به نظر می‌رسد در نخستین بازی آسیایی تیم ملی فوتبال ایران که روز ۱۲ شهریور در مقابل گوام و در مرحله‌ی مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ خواهد بود، تنها ۳۲ هزار تماشاگر اجازه‌ی ورود به استادیوم آزادی را پیدا خواهند کرد.
برای بازی‌های آینده‌ی این تیم نیز تنها در صورت نصب صندلی در طبقه‌ی دوم ورزشگاه آزادی امکان استفاده از آن وجود خواهد داشت؛ اتفاقی که وقوع آن در آینده‌ی نزدیک، با توجه به مشکلات مالی فدراسیون فوتبال ایران، بسیار بعید به نظر می‌رسد.
گفتنی است مجموعه‌ی ورزشی آزادی تهران در شهریورماه ۱۳۵۳ خورشیدی و به منظور میزبانی بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران با عنوان مجموعه ورزشی “آریامهر” افتتاح شد.
این مجموعه که علاوه بر استادیوم اصلی فوتبال، دارای چند زمین تمرینی، پنج سالن‌ ورزشی چندمنظوره، دریاچه، پیست‌های اتومبیل‌رانی، مورتورسواری و دوچرخه‌سواری، زمین تنیس، مجموعه سوارکاری، زمین بیس‌بال و کریکت، و استخرهای شنا است، در زمان خود، بر اساس استانداردهای بین‌المللی ساخته شد. در این میان، استادیوم فوتبال آزادی، پس از نزدیک به سه دهه، در آغاز دهه‌ی هشتاد خورشیدی، مورد تعمیرات اساسی قرار گرفت و از جمله در طبقه‌ی اول آن، صندلی نصب شد.