۱۳۹۴ شهریور ۷, شنبه

۲۵۰۰ پناهجو در هشت ماه گذشته در راه فرار کشته شده‌اند

۲۵۰۰ پناهجو در هشت ماه گذشته در راه فرار کشته شده‌اند

به گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از ژانویه سال جاری تا کنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر از راه دریای مدیترانه وارد اروپا شده‌اند. حدود ۲۵۰۰ پناهجو نیز در میانه این راه جانشان را از دست داده‌اند.
سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) اعلام کرده که از ابتدای سال جاری میلادی یعنی از ماه ژانویه تا کنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر با عبور از دریای مدیترانه خود را به اروپا رساند‌ه‌اند.
نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از این پناهجویان به یونان رسیده‌اند و حدود ۱۱۰ هزار نفر نیز توانسته‌اند خود را به ایتالیا برسانند. حدود ۲۵۰۰ نفر نیز در این سفر پرخطر جانشان را از دست داده‌اند.
این رقم بسیار بالاتر از رقمی است که سال گذشته وارد خاک اروپا شدند. در طول تمام سال گذشته یعنی ۱۲ ماه سال ۲۰۱۴، ۲۱۹ هزار پناهجو از راه دریای مدیترانه وارد اروپا شدند در حالی که این رقم در سال جدید تنها برای ۸ ماه ۳۰۰ هزار نفر بوده است.
پناهجویانی که وارد یونان شده‌اند بیشتر از سوریه، افغانستان و عراق هستند و کسانی که به ایتالیا رفته‌اند بیشتر از صحرای جنوب افریقا آمده‌اند.
ملیسا فلمینگ، سخنگوی ارشد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با توجه به وضعیت اسفناک هزاران پناهجو در چندین کشور اروپایی، از کشورهای اروپایی به دلیل اتخاذ یک "سیاست پناهندگی نادرست و اشتباه" انتقاد کرد.
فلمینگ از کشورهای اروپایی درخواست کرد که به نحوی منصفانه پناه دادن به آوارگان را به عهده بگیرند تا با بذل همبستگی بتوانند بحران مهاجرت را مدیریت کنند.
ملیسا فلمینگ روز سه‌شنبه (۳ شهریور / ۲۵ اوت) در ژنو گفت که به ویژه باید به کشورهایی چون یونان، مقدونیه و صربستان که امکانات محدودی در اختیار دارند، کمک کرد.

DW.COM

  • تاریخ 28.08.2015

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر