۱۳۹۴ شهریور ۹, دوشنبه

جان باختن مرد ۵۹ ساله به دنبال خودسوزی اعتراضی در محوطه فرمانداری سنقر


جان باختن مرد ۵۹ ساله به دنبال خودسوزی اعتراضی در محوطه فرمانداری سنقر

تقاطع: صبح روز یکشنبه (۹ شهریور-۳۰ آگست) یک مرد ۵۹ ساله در محوطه مجتمع اداری فرمانداری و شهرداری شهرستان سنقر در استان کرمانشاه خود را به آتش کشید و در همان محل جان باخت.
 
امیر شاه‌آبادی، سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی استانداری کرمانشاه، با تایید این خبر به خبرگزاری دولتی “ایرنا” گفت که انگیزه این فرد از خودسوزی، «وجود مشکلاتی در اخذ پروانه ساخت مسکن و عوارض شهرداری» بوده است.
 
آقای شاه‌آبادی همچنین با استناد به گزارش پلیس احتمال داده که فرد جان‌باخته «از دیوار پشتی مجتمع فرمانداری و شهرداری سنقر که ارتفاع چندانی ندارد، خود را به درون این محوطه رسانده باشد».
 
بر اساس این گزارش، به دلیل شدت سوختگی، پلیس و پزشکی قانونی در بررسی های اولیه تنها موفق شده بودند جنسیت فرد جان‌باخته را اعلام کنند تا این‌که با مراجعه خانواده‌ی این فرد، هویت او مشخص شد.
این چندمین مورد خودسوزی در ماه‌های گذشته است که خبر آن در رسانه‌های ایران منتشر می‌شود.
 
در اردیبهشت‌ماه امسال، یک دانشجوی دختر “دانشگاه آزاد اسلامی” شیراز در پارکینگ مجاور این دانشگاه اقدام به خودسوزی کرد که پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.
 
در همین ماه، یک جوان ۲۸ ساله‌ که در مرخصی از زندان به سر می‌برد، در “پارک ساحلی” شهر یاسوج و در مقابل چشمان شهروندان این شهر دست به خودسوزی زد و پس از ساعاتی در اثر شدت سوختگی جان خود را از دست داد.
 
یونس عساکره و حمید فرخی، دو دستفروش اهل شهرهای خرمشهر و تبریز نیز از جمله دیگر افرادی هستند که در سال جاری خورشیدی به دنبال خودسوزی اعتراضی جان خود را از دست دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر