۱۳۹۴ شهریور ۷, شنبه

وزیر اطلاعات ایران به دلیل نقل قول غلط از آیت‌الله خامنه‌ای عذرخواهی کرد

وزیر اطلاعات ایران به دلیل نقل قول غلط از آیت‌الله خامنه‌ای عذرخواهی کرد

  • 5 ساعت پیش
Image copyrightMEHR
Image captionپیش از این هم بعضی اظهارات وزیر اطلاعات ایران خبرساز شده است
محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران در اطلاعیه‌ای به دلیل خطا در نقل قولی از رهبر جمهوری اسلامی از او عذرخواهی کرده است.
آقای علوی در این بیانیه به نقل قولی از آیت‌الله خامنه‌ای درباره خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای اشاره کرده که پیشتر در یک برنامه تلویزیونی و برای دفاع از مذاکره‌کنندگان ایرانی به آن استناد کرده بود.
در این اطلاعیه آمده است: "در برنامه تلویزیونی نگاه یک از قول مقام معظم رهبری نقل شد که 'این خط تبلیغی دروغ که از خطوط قرمز عبور شده است صحت ندارد'. پس از مراجعه به متن سخنرانی معظم له ملاحظه شد که عبارت صحیح این است 'این خط تبلیغی غیر صحیح که از برخی خطوط قرمز رسمی در جلسات خصوص صرف نظر شده است خلاف واقع و دروغ است'."
آقای علوی از رهبر ایران و "مردم شهیدپرور" پوزش خواسته و از "منتقدان محترمی" که این مسئله را گوشزد کرده‌اند تشکر کرده است.
نقل قول مورد اشاره که چند شب پیش در یک برنامه زنده در تلویزیون ایران صورت گرفت، انتقاد رسانه‌ها و چهره‌های عمدتا محافظه‌کار ایران را برانگیخت که آن را غیر دقیق می‌دانستند.
بعد از اعلام توافق هسته‌ای نقل قول‌هایی از رهبر ایران در دفاع یا انتقاد از این توافق شده که از سوی دفتر او رد یا تایید نشده و بعضا باعث جنجال خبری شده است.
از جمله حسین شریعتمداری، مدیر مسئول و نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در موسسه کیهان که نوشته بود رهبر ایران از "عواقب فاجعه‌آفرین" توافق جامع هسته ای مطلع است و مدعی شده بود "با جرأت می‌توان گفت که ایشان به هیچ وجه از متن تهیه شده راضی نیستند".
از سوی دیگر این اولین بار نیست که واکنش‌ها به اظهارات وزیر اطلاعات ایران خبرساز می‌شود.
چندی پیش وزارت اطلاعات با صدور بیانیه‌ای بخشی از اظهارات آقای علوی در یک سخنرانی عمومی را که در اکثر رسانه‌ها منتشر شده بود، تکذیب کرد.
رسانه‌ها از وزیر اطلاعات نقل کرده بودند که گفته بود "برخی از مجموعه‌ها که دستی بر انتخابات دارند به دنبال جایگزینی برای وزیر اطلاعات هستند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر