۱۳۹۴ شهریور ۹, دوشنبه

جزئیات شنای مرگ ۳ کودک در «دز»


جزئیات شنای مرگ ۳ کودک در «دز»

روزنامه ایران : بالا آمدن آب رودخانه «دز» خانواده‌های روستایی را که در فرار از گرما به آبتنی رفته بودند، غافلگیر کرد. قطعی همزمان آب و برق، تفریح مرگباری را رقم زد که در آن سه کودک در برابر دیدگان خانواده‌هایشان غرق شدند.  وقتی اجساد دو دختر نوجوان پس از یک روز توسط صیادان بیرون کشیده شد، دستان آنان به هم قفل بود که نشان می‌داد در زمان حادثه از ترس به همدیگر چسبیده بودند.

ساعت 12 ظهر شنبه برق روستای ابوالقفه از توابع شهرستان شوش قطع شد که به دنبال طولانی شدن آن اهالی روستا برای فرار از گرمای بالای 55 درجه به رودخانه دز پناه بردند تا آبتنی کنند. در این بین اعضای سه خانواده از یک فامیل نیز خود را به رودخانه رساندند.
 
هفت عضو خانواده وارد آب رودخانه شدند و خیلی زود متوجه شدند حجم آب در حال بالا آمدن است و سریع از داخل آب خارج شدند اما سه پسر و دختر نوجوان به نام‌های «محمد» 13 ساله و «مریم» و «کبری» 15 ساله که با هم دخترعمو و پسرعمو بودند گرفتار تلاطم رودخانه شده و نتوانستند خود را نجات دهند. خانواده‌ها که می‌دیدند سه نوجوان فامیل در شرایط سختی گرفتار شده‌اند، هرچه تلاش کردند موفق به نجات آنان نشدند و همزمان هلال احمر در جریان قرار گرفت و غواصان با رساندن خود به رودخانه به آب زدند و پس از چند ساعت جست‌و‌جو، جسد محمد را پیدا کردند و از آب بیرون کشیدند اما تجسس‌ها برای یافتن دو دختر به بن‌بست خورد. در حالی که همه به رودخانه چشم دوخته بودند، یک روز بعد صیادان منطقه «باوی» با قایق به رودخانه زدند و هنوز روز به نصفه نرسیده بود که توانستند با پهن کردن تور که به آن قلاب وصل شده بود اجساد دو دختر را که از دست به هم قفل شده بودند از آب بیرون کشند.
قطعی برق کم بود
پورعاطف، بخشدار شهرستان شوش  گفت: این سه کودک از اهالی روستای ابوالقفه بودند که همراه خانواده‌هایشان برای تفریح به رودخانه رفته بودند که دچار این سانحه شدند. وی افزود: برخی از رسانه‌ها علت را قطعی برق و گرمای بالا گفتند در صورتی که فقط زمان کوتاهی برق قطع شده بود و می‌توانستند به جای رودخانه داخل حمام بروند چون آب قطع نشده بود اگر هم برق قطع بود، آب داشتند و به نظر می‌رسد بهانه می‌آورند. بخشدار شوش ادامه داد: روز حادثه بعد از 3 ساعت جسد پسر بچه توسط غواصان شوش پیدا شد اما جسد دختر بچه‌ها که حدود 700 تا هزار متر دورتر شده بودند به علت کدر بودن آب و نداشتن دید کافی برای غواصی روز نخست پیدا نشدند تا اینکه روز بعد صیادان منطقه باوی که تجربه زیادی در این کار داشتند تورهایی درست کردند که به آن قلاب‌هایی نصب بود و بعد از چند بار انداختن تور داخل آب اجساد را پیدا کردند.

«کرم‌الله چعب» دهیار منطقه نیز به روزنامه ایران گفت: در زمان حادثه برق و آب لوله‌کشی شده قطع شده بود که خانواده‌ها به رودخانه پناه برده بودند، بعد از متوجه شدن این اتفاق فوراً همه ارگان‌ها را در جریان قرار دادیم که متأسفانه موفق به نجات این سه کودک نشدیم. جسد پسربچه را همان روز بیرون کشیدیم و جسد دو دختر را روز یکشنبه تحویل خانواده دادیم.
فرار از گرمای روز بی‌برق
فرج فرج‌اللهی شعبی، عموی جان‌باختگان اصرار دارد که قطعی برق آنان را به سمت رودخانه دز کشانده است. وی به روزنامه ایران گفت: روز حادثه من خارج از روستا بودم. هنگام برگشتن به روستا متوجه شدم کنار رودخانه شلوغ است. وقتی نزدیک رفتم خانواده برادرانم را دیدم و متوجه شدم سه برادرزاده‌ام در رودخانه غرق شده‌اند. وی افزود: این اتفاق به علت قطعی برق رخ داد، چون وقتی برق قطع شد به همراه آن آب هم قطع شد و سه برادرم به همراه خانواده هایشان برای رهایی از گرما به کنار رودخانه رفته و این حادثه که روستایمان را سیاهپوش کرده است، رخ داد و همه را ماتم‌زده کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر