Pedro-almodovar-and-penelope-cruz-Asghar-Farhadi
اصغر فرهادی – پنه‌لوپه کروز و پدرو آلمودوار
تقاطع: اصغر فرهادی، کارگردان برنده‌ی جایزه‌ اسکار، می‌گوید حضور پنه‌لوپه‌ کروز، بازیگر مطرح اسپانیایی در فیلم آینده‌اش قطعی شده است. به نوشته‌ی روزنامه‌ی “شرق”، هنوز نامی برای این فیلم که قرار است در اسپانیا ساخته شود، انتخاب نشده است.
آقای فرهادی درباره‌ی حضور “کروز” در فیلم آینده‌اش به “شرق” می‌گوید: «همیشه بازی او را دوست داشتم، مخصوصا در فیلم‌های اسپانیایی‌اش مثل “وُلوِر” (بازگشت)، ساخته پدرو آلمودوار. همان یک‌ سال پیش که با هم درباره داستانی که برای ساختن در نظر داشتم صحبت کردیم، از شوق و اشتیاقی که در او دیدم مطمئن شدم برای این نقش انتخاب درستی است. بعدتر با خلق و خو و روحیات شخصی، انگیزه بالا و عشقی که به‌ کارش دارد مطمئن‌تر شدم او همان کسی است که باید این نقش را بازی کند. در این یک سال با هر دیدار این اطمینان در من بیشتر شد.»
به نوشته‌ی این روزنامه، کروز نیز در اظهارنظر مشابهی در گفتگو با رسانه‌های اسپانیایی از حضورش در فیلم آینده‌ی فرهادی استقبال کرده است: ««اصغر، یک‌ سال پیش، داستان فیلم بعدی خود را برایم تعریف کرد و من بدون خواندن فیلم‌نامه، به او گفتم که در این فیلم بازی می‌کنم. چون به نظرم او کارگردانی فوق‌العاده است. داستان فیلم بسیار قدرتمند است و من خیلی دوست دارم آن نقش را بازی کنم. هنوز نام فیلم مشخص نشده و فرهادی در حال کار کردن روی مراحل پایانی فیلم‌نامه آن است.»
پنه‌لوپه کروز که در حال حاضر ۴۱ ساله است، در سال ۲۰۰۸ به خاطر بازی‌اش در فیلم “ویکی کریستینا بارسلونا” ساخته‌ی “وودی آلن” برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن “اسکار” شد و تبدیل به اولین بازیگر زن اسپانیایی گردید که این جایزه‌ی معتبر را به دست آورده است.
اصغر فرهادی نیز با فیلم “جدایی نادر از سیمین”، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان در سال ۲۰۱۲ شد.
پدرو آلمودوار، کارگردان مشهور اسپانیایی که یکی از دو تهیه‌کننده‌ی فیلم آینده‌ی اصغر فرهادی است، به تازگی درباره‌ی این فیلم گفته: «فرهادی نوشتن پروژه بعدی خود را به پایان برده است و داستان این فیلم در اسپانیا اتفاق می‌افتد. او به محل فیلم‌برداری ما آمد تا در مورد فیلم صحبت کند. من یکی از بزرگ‌ترین تحسین‌کنندگان سینمای فرهادی هستم. او یکی از معدود نویسندگان معاصر است که هنوز حرف‌هایی برای گفتن درباره روابط خانوادگی دارد.»
علاوه بر آلمودوار، کمپانی فرانسوی “مُمِنتو” که تهیه‌کننده‌ی فیلم پیشین فرهادی، «گذشته» بود نیز در ساخت فیلم تازه‌ی این کارگردن مشارکت خواهد داشت.
فیلم‌برداری این فیلم قرار است در اکتبر ٢٠١۶ (مهر ١٣٩۵) در اسپانیا آغاز شود.