۱۳۹۴ شهریور ۹, دوشنبه

اسلامگرایان بیش از ٧٠درصد اعضای یک کلیسا را به قتل رسانده اند

اسلامگرایان بیش از ٧٠درصد اعضای یک کلیسا را به قتل رسانده اند

بیش از ٨٠٠٠ نفر از اعضای یک کلیسای محلی در سال های اخیر به دست اسلامگرایان گروه تروریستی بوکوحرام به قتل رسیده اند.
به گزارش «محبت نیوز»، یک کشیش نیجریه ای می گوید بیش از ٨٠٠٠ نفر از اعضای یک کلیسای محلی در سال های اخیر به دست اسلامگرایان گروه تروریستی بوکوحرام به قتل رسیده اند.
به گفته خبرگزاری (CBN NEWS)، کشیش ساموئل دالی رهبر کلیسای برثرن در نیجریه می گوید؛ “شبه نظامیان اسلامگرای بوکوحرام تاکنون با حمله به کلیساهای تحت مدیریت وی بیش از ٧٠٪ اعضا  ایمانداران مسیحی را به قتل رسانده اند.”
آقای دالی همچنین خاطرنشان می سازد بیشتر کلیساهای محلی در مناطق یوبه و برنو توسط تروریست های بوکوحرام نابود شده اند.
ساموئل دالی با اشاره به موضوع ربایش دختران دانش آموز مسیحی در نیجریه توسط بوکوحرام که این کشور را دچار بحرانی امنیتی کرد می گوید بیش از ١٧۶ دختر از میان ٢٧۶ دختر ربوده شده از اعضای کلیسای وی بوده اند.
تنها در ابتدای ماه جاری، شبه نظامیان بوکوحرام نزدیک به ١۶ ماهیگیر مسیحی را قتل عام کردند. در این کشتار شبه نظامیان مسلمان با سنگدلی هرچه تمام ١۶ ماهیگیر مسیحی را به وسیله سلاح سرد سلاخی کردند.
با وجود ضعف نیروهای پلیس و ارتش در برابر شبه نظامیان مسلمان بوکوحرام، پاستور دالی معتقد است این گروه تروریستی شکست خواهد خورد. آقای دالی می گوید نیجریه در نهایت بر بوکوحرام پیروز خواهد شد.
بوکوحرام در سال ۲۰۰۲ توسط محمد یوسف شکل گرفت. این گروه در آغاز، در اعتراض به ایجاد مدارس و آموزش مدرن به سبک غربی تشکیل شد و علیه آن مبارزه می کرد. از سال ۲۰۰۹ به این سو، این گروه بر ابعاد مبارزه مسلحانه خود افزوده است و خشونت را افزایش داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر