۱۳۹۴ بهمن ۲, جمعه

کشیش سعید عابدینی پس از آزادی وارد امریکا شد

کشیش سعید عابدینی پس از آزادی وارد امریکا شد

نوکیش مسیحی سعید عابدینی روز پنجشنبه وارد آمریکا شد.
به گزارش «محبت نیوز»  تازه ترین خبر از زندانی آزاد شده نوکیش مسیحی سعید عابدینی این است که وی روز پنجشنبه وارد آمریکا شد.
سعید عابدینی بهمراه امیر خکمتی و جیسون رضائیان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست و یک فرد دیگر آمریکایی ایرانی تبار در یک اقدام تبادل زندانی بین تهران و واشنگتن آزاد شدند.
در ازای آزادی این افراد، ایالات متحده، هفت زندانی ایرانی که شش نفر آن‌ها دارای تابعیت آمریکا نیز هستند، آزاد کرد.
این هفت نفر به خاطر تخطی از قوانین تحریم علیه ایران محاکمه و زندانی شده بودند.
پیش تر نیز خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود که آمریکاییهای ایرانی‌تبار آزاد شده پس از ازادی با پرواز هواپیمایی سوئیس از کشور خارج شده اند.
 عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گفته است که آزادی زندانی‌های “دوتابعیتی” در ایران “در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام” صورت گرفته است.این افراد ظرف روز جاری شنبه ۲۶ دی ماه ۱۳۹۴ ( ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶) در چهار چوب مبادله زندانیان آزاد شدند.”
در طی یکسال اخیر و در کنار مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا، بارها بحث درخواست آزادی زندانیان آمریکایی دوتابعیتی در ایران مطرح شده اما مقام های ایران پاسخ مشخصی به آن نداده بودند. بعد از توافق هسته ایی ایران و جامعه جهانی، موضوع زندانیان ایرانی-آمریکایی به مساله ای مهم بین دو کشور تبدیل شده است.
سعید عابدینی در اوایل بهمن ماه ۹۱ به اتهام تشکیل و راه‌اندازی کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت ملی، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد که در نتیجه اعتراض به این رای، پرونده موکلش به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع و این شعبه نیز رای دادگاه بدوی را تایید کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر