۱۳۹۴ دی ۱۹, شنبه

مخالفت اسلواکی با پذیرش پناهجویان مسلمان

مخالفت اسلواکی با پذیرش پناهجویان مسلمان

فرهنگ استقبال از پناهجویان شکست خورده و تصور اینکه افرادی با مذهبی دیگر به راحتی جذب جامعه میزبان می‌شوند احمقانه است.
به گزارش «محبت نیوز» نخست‌وزیر اسلواکی به عنوان نخستین سیاست‌مدار اروپایی در واکنش به حوادث شهر کلن در آلمان اعلام کرد که پناهجویان مسلمان را در این کشور نخواهد پذیرفت.
 در واکنش به تعرض جنسی گروهی مردان به زنان در شب سال نو در شهر کلن آلمان، نخست‌وزیر اسلواکی سخت‌گیری در پذیرش پناهجویان مسلمان را صحیح خواند. رابرت فیکو بار دیگر تأکید کرد که اسلواکی پناهجوی مسلمان نخواهد پذیرفت.
نخست‌وزیر اسلواکی در واکنش به حوادث کلن و شمار دیگری از شهرهای آلمان تصریح کرد: «ما نمی‌خواهیم که در اسلواکی هم وضعیتی مانند کلن پیش آید و کسانی که طرز فکر و شیوه زندگی‌شان کاملن با ما متفاوت است به زنان ما دست‌درازی کنند.»
او تأکید کرد که فرهنگ استقبال از پناهجویان شکست خورده و تصور اینکه افرادی با مذهبی دیگر به راحتی جذب جامعه میزبان می‌شوند احمقانه است. او گفت: «تفکر جامعه چند فرهنگی در اروپا در عمل قابل اجرا نیست.»
به عقیده نخست‌وزیر اسلواکی میان حملات تروریستی پاریس و حوادث کلن و پناهجویان “ارتباط روشنی” وجود دارد و “اتحادیه اروپا خطر گشودن مرزها را دست‌کم گرفته است”.
رابرت فیکو که تا کنون برابر درخواست اتحادیه اروپا برای سهمیه‌بندی پناهجویان مقاومت کرده است‌، افزود: «ما داوطلبانه تصمیمی نخواهیم گرفت که امکان شکل‌گیری جامعه‌ای مسلمان در اسلواکی را فراهم کند.»
اسلواکی در هفته‌های اخیر به صورت داوطلبانه ۱۴۹ پناهجوی مسیحی سوری را از عراق به این کشور منتقل کرده است. این کشور کوچک اروپایی البته تا کنون خود را از بحران پناهجویان دور نگاه داشته است.
در سال ۲۰۱۵ میلادی تنها ۱۶۹ نفر در اسلواکی درخواست پناهندگی کردند که از میان آنها تنها درخواست هشت نفر پذیرفته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر