۱۳۹۴ دی ۱۶, چهارشنبه

دست مالی کردن زن ها و … ، اولین اثرات پناهجویان در آلمان

دست مالی کردن زن ها و … ، اولین اثرات پناهجویان در آلمان

مرکل صدر اعظم آلمان نسبت به تعرض جنسی و دزدی های شب سال نو از سوی گروه های بزهکار علیه زنان در شهر کلن ابراز انزجار کرده است.
به گزارش «محبت نیوز» حداقل ۹۰ زن درباره آزار جنسی توسط گروه های بزهکار در ایستگاه اصلی راه آهن کلن که پنجشنبه شب روی داد به پلیس شکایت کرده اند.
ابعاد این حملات از جمله توسط گروه های زیادی از مردان جوان مست مردم آلمان را شوکه کرده است.
شاهدان عینی و پلیس گفته اند که این مردان ظاهرن اهل کشورهای عربی یا آفریقای شمالی بوده اند.
خانم مرکل روز سه شنبه در تماسی تلفنی با هنریت ریکر شهردار کلن از انزجار خود نسبت به “حملات و تعرض های جنسی زننده” سخن گفت.
صدر اعظم آلمان گفت که باید هرکاری لازم است برای “یافتن مسببان در اسرع وقت و به جامع ترین شکل و مجازات آنها صرف نظر از ملیت یا سابقه” انجام شود.
عصر سه شنبه صدها زن در نزدیکی صحنه حملات تظاهرات کردند. روی یک پلاکارد نوشته بود: “خانم مرکل! کجایی؟ چیزی برای گفتن داری؟ این برای ما زنگ خطر است.”
هم اکنون بحث داغی در مورد پناهجویان و مهاجرانی که سال گذشته در شمار بی سابقه وارد این کشور شدند جریان دارد.
اما خانم ریکر مردم را ترغیب کرد در مورد عاملان تعرض ها در کلن پیشدواری نکنند.
او پس از گفت‌وگوهای اضطراری با پلیس گفت: “این کاملا نادرست است… که گروهی را که ظاهرا اهل شمال آفریقا بوده به پناهجویان ربط دهیم.”
ولفگانگ البرز رئیس پلیس کلن آن را “بعد کاملا تازه ای از وقوع جرم” در شهر خواند و انتقادها از نیروی تحت نظر خود در شب حادثه را رد کرد.
زنان همچنین در هامبورگ و اشتوتگارت مورد تعرض قرار گرفتند که در ابعاد کوچکتر بود.
در کلن حداقل یک زن مورد تجاوز قرار گرفت و تعداد زیادی هم، از جمله داوطلبان زن پلیس، دستمالی شدند.
یک مرد توضیح داد که چطور گروه بزرگی در بیرون ایستگاه دوست دختر او و دختر ۱۵ ساله اش را احاطه کردند و با دست مالیدن به بدن آنها آزارشان دادند. او گفت که کاملا عاجز شده بود و نمی توانست کمکی به آنها بکند.
بیشتر جرایم گزارش شده به پلیس شامل سرقت مسلحانه بود.
یک مامور پلیس به وبسایت اکسپرس نیوز کلن گفت که او هشت نفر را دستگیر کرده است. او گفت:‌ “همه آنها پناهجو بودند، و کپی گواهینامه اقامتشان را همراه داشتند.”
با این حال تاکنون نقش داشتن پناهجویان در خشونت ها رسما از سوی مقام ها تایید نشده است. سیل پناهجویان به آلمان سال گذشته باعث راهپیمایی های سازمان یافته از سوی گروه ضداسلامی پگیدا در آلمان شد.
رئیس پلیس کلن پس از گفت‌وگوهای اضطراری با شهردار گفت که در آینده ماموران بیشتری در رویدادهای بزرگ مستقر خواهند شد و دوربین های تجسسی بیشتری به کار گرفته می شود.
شهردار ریکر هم قول تدابیر پیشگیرانه برای کارناول ماه فوریه را داد. او گفت که مقام ها در مورد خطرات احتمالی به زنان جوان اخطار خواهند داد و “به مردم سایر فرهنگ ها درباره معنی کارناوال توضیح خواهند داد.”
او حملات کلن را “شرورانه” خواند و گفت “نمی توانیم اجازه دهیم که اینجا بی قانونی حاکم شود.”
یک زن بریتانیایی که از کلن بازدید کرده بود گفت که گروهی از مردانی که نه آلمانی صحبت می کردند نه انگلیسی به سوی او و دوستانش ترقه پرت کرده اند. او به بی سی سی گفت:‌ “آنها سعی داشتند ما را بغل کنند و ببوسند. یک مرد کیف دوستم را زد.”
یک رسانه محلی در کلن گزارش داد که مظنونان از قبل به دلیل جیب بری های مکرر در داخل و اطراف ایستگاه مرکزی برای پلیس شناخته شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر