۱۳۹۴ دی ۲۱, دوشنبه

هیلاصدیقی:حکم غیابی صادر کردند

گزارش


یکشنبه 10 ژانویه 2016 ایران وایر

هیلاصدیقی:حکم غیابی صادر کردند

هیلا صدیقی شاعر اصلاح طلب که شامگاه پنج‌شنبه، در هنگام بازگشت به ایران، در فرودگاه امام خمینی تهران بازداشت شده بود، روز گذشته با قید وثیقه آزاد شد. او با قید وثیقه ۲۰ میلیون تومانی آزاد شد.
صادقی پس از آزادی در مطلبی که در صفحه فیس بوک شخصی‌اش منتشر کرد نوشت:" ماجرای بازداشت اخیرم مربوط به پرونده جدیدی ست که نمیدانم چرا در غیاب من برای آن حکم صادر شده به اجرای احکام ارجاع شده بود . فعلن با قرار وثیقه بیرون آمدم و واخواهی کردم تا فرصت دفاع از خود را داشته باشم و برخلاف پرونده قبل که هیچ اعتراضی به حکم خود نداشتم ، اینبار خود را شامل اتهامات این پرونده نمیدانم و تا مشخص شدن حکم نهایی از اطلاع رسانی از میزان محکومیت و جزئیات آن خودداری میکنم ."
هیلا صدیقی٬ شاعر در ادامه می نویسد:"من از همه هنرمندان و هم صنفانم دعوت میکنم تا برای حمایت و پشتیبانی از حقوق خودمان اقداماتی قانونی و متحد را آغاز کنیم . اینکه جای شاعر زندان نیست جمله زیباییست اما عملیاتی تر آن است که حقوق اولیه و انسانی هنرمندان و فرهنگیان و به زعم من متهمان بی گناه را در هنگام بازداشت یا بازرسی قضایی ، مناسب با شان و منزلت آنها از دستگاههای قضایی خواستار شویم . "من از همه هنرمندان و هم صنفانم دعوت میکنم تا برای حمایت و پشتیبانی از حقوق خودمان اقداماتی قانونی و متحد را آغاز کنیم . اینکه جای شاعر زندان نیست جمله زیباییست اما عملیاتی تر آن است که حقوق اولیه و انسانی هنرمندان و فرهنگیان و به زعم من متهمان بی گناه را در هنگام بازداشت یا بازرسی قضایی ، مناسب با شان و منزلت آنها از دستگاههای قضایی خواستار شویم ."
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون جدید محدودیت ورود مسافران به آمریکا، آن را اقدامی که «قطعاً مخالف روح برجام بود» توصیف کرد و گفت «اگر آن را اصلاح نکنند، از طرف ایران مقابله به مثل خواهد شد و در این زمینه تدبیر شده‌است.»
به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی لاریجانی این مطلب را در سخنان پیش از دستور جلسه علنی روز یکشنبه ۲۰ دی مجلس عنوان کرد، اما در مورد تدابیری که ایران ممکن است اتخاذ کند، توضیحی نداد. علی لاریجانی در ادامه هشدار داد که «اگر دولت آمریکا مانع طرح‌های کنگره علیه ایران نشود، مجلس مقابله به مثل می‌کند.» مطابق قانون جدید، که در ماه دسامبر به تصویب کنگره آمریکا رسید و با امضای باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور قانونی شد، شهروندان ۳۸ کشور عمدتاً اروپایی، همچنین دارندگان تابعیت دوگانه این کشورها، که تا آن زمان از دریافت روادید برای ورود به آمریکا معاف بودند، اگر از سال ۲۰۰۱ به ایران، سودان، عراق و سوریه سفر کرده باشند، باید از این به بعد برای ورود به آمریکا ویزا بگیرند. مقام‌های ایران از قانون جدید به شدت انتقاد کرده و آن را با انگیزه فشار اقتصادی به ایران پس از اجرای برجام خوانده‌اند.
کمیسیون‌های صنایع و معادن و فرهنگی مجلس شورای اسلامی فردا به صورت هم‌زمان به استقبال وزیر ارتباطات می‌روند تا به سوالات ۱۳ نماینده پاسخگو باشد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، کمیسیون‌های صنایع و معادن و فرهنگی مجلس شورای اسلامی فردا به شکلی هم‌زمان به استقبال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌روند. این دو کمیسیون از محمود واعظی برای حضور در جلسه فردای خود دعوت کرده‌اند و قرار است در این جلسات که در یک زمان (ساعت 14) آغاز می‌شود، واعظی پاسخگوی سوالات 13 نماینده مجلس باشد. پیش از این کمیسیون فرهنگی دو بار از محمود واعظی برای پاسخگویی به سوالاتی در ارتباط با پیامک‌های انبوه دعوت کرده بود که وی حاضر به شرکت در آن جلسات نشد و از این حیث گفته می‌شود که این کمیسیون برای بار آخر از وزیر ارتباطات دعوت کرده تا پاسخگوی سوال نمایندگان باشد. به گزارش تسنیم، وزیر ارتباطات در فروردین ماه سال جاری به صحن علنی مجلس شورای اسلامی رفت تا درباره دلایل توسعه پهنای باند اینترنت بدون پیوست فرهنگی در شرایطی که هنوز شبکه ملی اطلاعات توسعه نیافته است، پاسخ دهد که نهایتا نمایندگان قانع نشدند و به محمود واعظی کارت زرد دادند.
فرماندار ریگان گفت: توفان شن و بروز پدیده ریزگردها از روز شنبه تاکنون 153 نفر از ساکنان این شهرستان را راهی مراکز بهداشتی درمانی کرد.
امین باقری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توفان شن بیش از 154روز به طور دوره ای میهمان شهروندان ریگانی است و این امر موجب وارد آمدن خسارات میلیاردی به زیر ساخت های این شهرستان شده است. وی شن گرفتگی 30 دهنه پل، خسارت به 50 کیلومتر راه روستایی و بسته شدن راه پنج روستا را از دیگر خسارات توفان شن از روز گذشته تاکنون در این شهرستان عنوان کرد. فرماندار ریگان اظهار کرد: بیش از 63 روستای شهرستان ریگان در محاصره شن های روان قرار دارند. وی گفت: شن های روان به باغ ها، مزارع و منازل شهروندان ریگانی خسارت های زیادی وارده کرده است. فرماندار ریگان افزود: توفان شن و ریزگردها موجب کاهش دید در محور ترانزیتی ریگان چابهار شده است. وی از آماده باش مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان خبر داد و گفت: نیروهای راهداری نیز در محور ترانزیت ریگان - چابهار مستقر هستند. توفان شن از روز شنبه در شهرستان ریگان آغاز شده و همچنان ادامه دارد. بروز پدیده ریزگردها در ریگان متاثر از بادهای 120 روزه سیستان، خشک شدن تالاب جازموریان در جنوب کرمان و خشکسالی های دو دهه گذشته این شهرستان است.
در ادامه برطرف نشدن مشکلات صنفی کارگران پیمانکاری فازهای ۲۰ و ۲۱ منطقه ویژه عسلویه به تازگی شنیده می‌شود که پیمانکار این پروژه توسط کارفرمای اصلی خلع ید شده است.
فعالان صنفی کارگری منطقه ویژه عسلویه با اعلام این خبر به ایلنا، گفتند: از قرار معلوم حدود ۴۰۰ کارگر فنی زیر نظر یک پیمانکار دست‌ چندم در بخشی از پروژه‌های فازهای ۲۰ و ۲۱ منطقه ویژه عسلویه مشغول کارند و آنطور که به نقل از این کارگران گفته می‌شود‌ تمای آنها دست‌کم حدود چهار ماه است که بابت معوقات مزدی پرداخت نشده طلبکارند. این کارگران پیش از این در روزهای گذشته به نشانه اعتراض به طولانی شدن معوقات مزدی خود تجمع اعتراضی برپا کرده بودند. به گفته این منابع، کارفرمای اصلی این کارگران شرکت پیمانکاری مورد نظر را به دلیل ناتوانی در انجام پروژه محوله بر اساس جدول زمانبندی مندرج در قرارداد و نیز استمرار نارضایتی کارگران شاغل در پروژه خلع ید کرده است.
30 والیبالیست به اردوی تیم ملی دختران جوان دعوت شدند که از 24 دی ماه تمرینات خود را آغاز می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فدراسیون والیبال، چهارمین اردوی آمادگی تیم ملی والیبال جوانان دختر از 24 دی ماه در اصفهان آغاز می شود و به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت.
فریبا صادقی به عنوان سرمربی، پریسا بحرینی نژاد (مربی)، عفت نصری نصرآبادی (کمک مربی) و ملوک شریف زاده به عنوان سرپرست بازیکنان را در این اردو همراهی می کنند. تیم ملی والیبال جوانان دختر خود را برای حضور در مسابقات والیبال قهرمانی دختران زیر 19 آسیا که از یکم تا نهم مردادماه سال آینده به میزبانی تایلند برگزار می شود، آماده می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر