۱۳۹۴ دی ۲۴, پنجشنبه

اوباما سخنوران ضد مسلمان را مورد نکوهش قرار داد

اوباما سخنوران ضد مسلمان را مورد نکوهش قرار داد

اوباما، از نامزدان ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه آمریکا بخاطر سخنان ضد اسلامی آنها انتقاد کرد.
به گزارش «محبت نیوز» باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در آخرین سخنرانی ملی خود در کنگره آمریکا از نامزدان ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه آمریکا بخاطر سخنان ضد اسلامی آنها انتقاد کرد و در روز سه شنبه ۱۳ ژانویه آنها را متهم کرد که ساز دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش را کوک می کنند. اوباما همچنین تصویری خوش بینانه از آخرین سال ریاست جمهوری خود ارائه داد.
به نوشته العربیه ، این آخرین سخنرانی ملی اوباما در کنگره پیش از ترک مقام ریاست جمهوری در سال آینده است. اوباما گفت آنچه در باره انحطاط اقتصادی آمریکا و تضعیف موقعیت این کشور در عرصه بین المللی می گویند، خواب و خیالی بیش نیست.
اوباما در اشاره مستقیم به دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه، گفت توهین به مسلمانان هویت آمریکا را خدشه دار می‌کند.
اوباما گفت: “توهین سیاستمداران به مسلمانان، باعث تقویت امنیت ما نمی شود. این کار غلط است. ما را از چشم جهان می اندازد و راه رسیدن به هدفهایمان را دشوارتر می کند.” این سخنان با تایید نمایندگان کنگره آمریکا روبرو شد.
ترامپ در یک سخنرانی خواهان توقف موقت ورود مسلمانان به آمریکا شد. ترامپ همچنین گفت که باید دیواری در مرز آمریکا با مکزیک کشیده شود تا از جلوی ورود غیرقانونی پناهجویان مکزیکی به آمریکا گرفته شود.
اوباما در مورد داعش گفت که خطری بزرگ برای شهروندان آمریکاست، اما تهدید برای موجودیت آمریکا بحساب نمی آید. جمهوریخواهان از سیاست اوباما در مقابل داعش انتقاد می کنند.
اوباما بخشی از سخنان خود را اختصاص به درخواست مجدد از کنگره برای صدور مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه داعش داد.
آخرین سخنرانی اوباما همزمان بود با دستگیری ۱۰ ملوان آمریکایی توسط سپاه پاسداران ایران در آبهای خلیج. این رویداد موضوع تازه ای به جمهوریخواهان آمریکا داد تا توافق اتمی با ایران را بیش از پیش مورد انتقاد قرار دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر