۱۳۹۴ اسفند ۲۲, شنبه

دستورهای جدید پاپ برای مقابله با قدیس‌سازی

دستورهای جدید پاپ برای مقابله با قدیس‌سازی

به دنبال انتشار ادعاهایی مبنی بر اینکه روند قدیس اعلام کردن افراد در واتیکان دچار فساد مالی است، پاپ فرانسیس دستور داده که مقررات تازه‌ای برای قدیس اعلام کردن اشخاص رعایت شود.
به گزارش «محبت نیوز» اخیرن دو روزنامه‌نگار ایتالیایی هر کدام کتابی را با مضمون افشای شیوه‌های پنهان و غیر شفاف روش‌های اداره امور مالی واتیکان منتشر کرده‌اند.
آنها در بخشی از کتاب‌های خود ادعا کرده‌اند که مقامات واتیکان برای معرفی قدیسان جدید مقادیر هنگفتی پول دریافت می‌کنند و هیچ نظارتی بر آنکه این پول‌ها به چه صورتی و در کجا خرج می‌شود وجود ندارد.
بر اساس دستور جدید پاپ ناظرانی مستقل اجازه نظارت بر حساب‌های بانکی هیات‌های ویژه انتخاب قدیسان را پیدا می‌کنند.
پاپ فرانسیس اصلاحات در کلیسای کاتولیک، از جمله مبارزه با فساد در واتیکان را در ارجحیت قرار داده است.
به نقل از رادیو کوچه، بر اساس این قانون یک فرد به عنوان متولی یا مدیر حساب‌های بانکی کاندیداها برای قدیس شدن منصوب می‌شود.
حامیان نامزدهای قدیس شدن باید به کنگره‌ای ویژه متشکل از کاردینال‎ها و اسقف‌های کاتولیک که صلاحیت کاندیداها را بررسی و تایید می‌کنند، پول اهدا کنند.
ناظر و یا مدیر موظف است تا بودجه سالانه تمام هزینه‎ها، مخارج و میزان پولی که اهدا می شود را بررسی کند و یک مقام ارشد مذهبی و یا کشیش محلی را در جریان آن قرار دهد.
اما قانون جدید مشخص نکرده است که دقیقن چه مقدار پول باید به کنگره ویژه تایید صلاحیت قدیس‌ها پرداخت شود.
هزینه تحقیقات در مورد نامزدهای قدیس شدن می‌تواند بسیار هنگفت باشد. زیرا برای این کار هیات ویژه باید سفرهای زیادی را برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد زندگی کاندیداها و شواهد مرتبط انجام دهند.
به عنوان مثال برای اینکه کلیسای کاتولیک فردی را به عنوان قدیس معرفی کند، لازم است کاردینال‌ها و هیات ویژه دست کم دو مورد از آنچه معجزه می‌نامند و به او منتسب شده را تایید کنند.
بر اساس ادعاهایی که در دو کتاب اخیر مطرح شده است صلاحیت نامزدهایی که حامیان مالی ثروتمندتری دارند زودتر مورد تایید هیات ویژه قرار می‌گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر