۱۳۹۵ فروردین ۹, دوشنبه

بررسی لغو اسلام به عنوان دین رسمی مردم بنگلادش

بررسی لغو اسلام به عنوان دین رسمی مردم بنگلادش

دادگاه عالی بنگلادش در حال بررسی لغو دین اسلام به عنوان دین رسمی مردم این کشور است.
bangeladesh
به گزارش «محبت‌نیوز» در روزهای گذشته دادگاه عالی بنگلادش بررسی لغو دین اسلام به عنوان دین رسمی این کشور را آغاز کرده است. این طرح زمانی کلید خورد که در سال گذشته نیروهای اسلامی “جماعت المجاهدین بنگلادش” و “انصارالله بنگال” حداقل در هفت مورد در شهرای مختلف این کشور به خارجی ها و افراد منسوب به مذاهب دیگر حمله کرده اند و همین مساله باعث شده که موضوع لغو اسلام به عنوان دین رسمی مطرح بشود.
«خلیج تایمز» گزارش داده لغو دین رسمی اسلام و حتی صرف مطرح شدن این موضوع، یک دستاورد و پیشرفت جنبش سکولاریستی و ضد تحجر اسلامی است که هم اکنون بارقه های آنرا علاوه بر ایران در عراق و افغانستان و ترکیه و حتی عربستان شاهد هستیم.
نه تنها اقدامات تروریستی دولتها و نیروهای اسلامی بلکه قوانین و مناسبات و اخلاقیات ضد انسانی که این نیروها چه در دولت و چه در اپوزیسیون در کشورهای اسلامزده برقرار کرده اند ضرورت خلع ید اسلام از دولت و قوانین و مناسبات اجتماعی و از جمله لغو اسلام، و هر دین دیگری، را به عنوان دین رسمی ضروری می‌کند. جوامع به دین رسمی نیازی ندارند.
هم اکنون از مجموع ۱۹۶ کشور دنیا تنها ۷٢ کشور دین رسمی و دولتی ندارند. آمریکا و کانادا و اکثر کشورهای اروپایی و تعدادی از کشورهای آمریکای جنوبی و آسیایی و آفریقایی از جمله این کشورها هستند اما هیچیک از کشورهای اسلام‌زده در این لیست قرار ندارند.
یک امر مهم جنبش سکولاریستی پائین کشیدن دین از موقعیت مذهب رسمی در همه کشورها از جمله و بخصوص در کشورهای تحت حاکمیت دولتهای اسلامی نظیر ایران و عربستان سعودی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر