۱۳۹۴ اسفند ۲۴, دوشنبه

درگیری گارد ساحلی ترکیه با یک قایق پناهجویان

درگیری گارد ساحلی ترکیه با یک قایق پناهجویان

این حادثه زمانی رخ داده است که این مهاجران قصد داشته‌اند از طریق آب‌های ترکیه به سوی جزیره یونانی لسبوس سفر کنند.
به گزارش «محبت نیوز» تصاویر ویدیویی که به دست رسانه بی‌بی‌سی رسیده است نشان می‌دهد افراد گارد ساحلی ترکیه با چوب با یک قایق حامل مهاجران که قصد دارند از طریق دریای اژه به یونان برسند، ضربه می زنند و با آنها درگیر می شوند.
در این تصاویر، در میان مسافران این قایق به جز کسانی که به زبان عربی صحبت می‌کنند، دست کم سه فارسی زبان هم وجود دارند که صدایشان به گوش می‌رسد و درباره فیلمبرداری از این صحنه گفت‌و‌گو می‌کنند.
به گفته رادیو کوچه گفته می‌شود این حادثه زمانی رخ داده است که این مهاجران قصد داشته‌اند از طریق آب‌های ترکیه به سوی جزیره یونانی لسبوس که در نزدیکی ساحل غربی ترکیه قرار دارد، سفر کنند.
مهاجران، افراد گارد ساحلی ترکیه را متهم می‌کنند که به آنها حمله کرده‌‌اند، اما آنها می‌گویند تنها قصد داشته‌اند این قایق را بدون آسیب‌زدن به سرنشینانش متوقف کنند.
به تازگی اتحادیه اروپا و ترکیه گفت‌و‌گوهای تازه‌ای را با هدف کنترل جریان مهاجرت از ترکیه به اروپا آغاز کرده‌اند.
پس از شدت گرفتن بحران در سوریه و برخی نقاط دیگر جهان، اروپا با بزرگ‌ترین بحران پناهجویان پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است.
سال گذشته بیش از یک میلیون نفر به صورت غیرقانونی و عمدتن به وسیله قایق، از طریق ترکیه و یونان وارد اروپا شدند.
– در همین زمینه : جمعی از پناهجویان در آب های ترکیه غرق شدند
از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، بیش از ۱۳۲ هزار مهاجر با قایق وارد یونان شده‌اند که نسبت به موقعیت مشابه در سال گذشته، افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر