۱۳۹۵ فروردین ۱۱, چهارشنبه

هشدار یک مرجع تقلید درباره مجرد ماندن جوانان

هشدار یک مرجع تقلید درباره مجرد ماندن جوانان

رئیس حوزه علمیه اصفهان مسافرت‌های تفریحی مردم در نوروز را تجمل‌گرایی و بیهوده دانسته و گفته این پول‌ها را صرف ازدواج جوانان کنند.
mazaheri
به گزارش «محبت‌نیوز» ُ مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان با تقبیح تجمل گرایی از نظر قرآن به دولت و ملت ایران پیشنهاد داده در سال جدید هزینه‌هایی که صرف تجملات می‌کنند را در زمینه برگزاری و کمک به ازدواج جوانان صرف کنند تا مشکل تجرَد و عزوبت جوانان حل شود.
«شفقنا» به نقل از او با اشاره به اینکه تجمّلات، از نظر اسلام منفور و مطرود است، گفت: «متأسفانه تجملگرایی در ایام نوروز، جلوه بیشتری پیدا می‌کند، در رفت و آمدهای عید، باید اسراف و تشریفات نباشد و ساده برگزار شود.»
به گفته مظاهری یکی از مصادیق تجمل‌گرایی در جامعه مسافرت‌های تشریفاتی و بدون نتیجه است که مردم مبالغ فراوانی هزینه می‌کنند، مقادیر زیادی بنزین از بین می‌رود و منجر به آلودگی هوا می‌شود و نتیجه‌ای نیز نمی‌گیرند، مسافرت مردم به گونه‌ای که رایج شده است به تقلید از غرب است. ولی خود غربی‌ها که در آخر هر هفته، به یک مسافرت ساده و بدون تشریفات می‌روند و استراحت می‌کنند و به این صورت هزینه نمی‌کنند.»
از دولت هم انتقاد کرده و گفته مبالغ فراوانی صرف جشن عید نوروز و دعوت از میهمانان خاجی می‌شود.
مظاهری پیشنهاد داده ملت و دولت به جای تجملگرایی که جامعه را به ورطه گناه و معصیت انداخته فکری به حال ازدواج دختران و پسرانی شود که از روی فقر ازدواج نمی‌کنند و دچار گناه می‌شوند.
البته این مرجع تقلید در مورد هزینه‌های پس از ازدواج و راه‌های تامین آن توضیحی نداده است.
طی اعلام منبع مرکز آمار ایران و اداره ثبت احوال در سال گذشته (۱۳۹۴) هر ساعت ۱۹ طلاق به ثبت رسیده و در مجموع ۱۶۰ هزار و ۴۹۱ مورد طلاق در سال ۹۴ در کشور به ثبت رسیده است که بسیاری از آنها ریشه در مسائل اقتصادی دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر