۱۳۹۵ فروردین ۱, یکشنبه

مغز متفکر حملات پاریس “عبدالسلام” زنده دستگیر شد

مغز متفکر حملات پاریس “عبدالسلام” زنده دستگیر شد

حدود چهار ماه پیش در رشته حملاتی، که گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت آنها را به عهده گرفت، ۱۳۰ نفر در پاریس کشته شدند.
به گزارش «محبت نیوز» رسانه‌های بین‌المللی روز، جمعه از وقوع تیراندازی و انفجار در بروکسل در جریان عملیات دستگیری یکی از عاملات حملات تروریستی پاریس خبر داده‌اند.
رسانه‌های بین‌المللی روز جمعه (۱۸ مارس/۲۸ اسفندماه) از وقوع تیراندازی و انفجار در بروکسل، پایتخت بلژیک خبر داده‌اند.
این عملیات برای دستگیری «صلاح عبدالسلام، یکی از مغر متفکران حملات تروریستی پاریس انجام می‌شود. کشته شدن دست‌کم یک نفر در این عملیات تأیید شده است.
برخی گزارش‌ها حاکی است صلاح عبدالسلام یکی از مغر متفکران این حملات زخمی شده است. رسانه‌ها سپس گزارش دادند عبدالسلام زنده دستگیر شده است.
وزیر دادگستری بلژیک خبر دستگیری «عبدالسلام»، را تأیید کرد .
یکی دیگر از دستگیرشدگان منیر احمد الحاج معرفی شده که پلیس بروکسل می‌گوید نام او هم در فهرست افراد تحت تعقیب بلژیک بوده است.
همزمان سه عضو یک خانواده که گفته می شود به عبدالسلام پناه داده بودند، دستگیر شده‌اند.
حدود چهار ماه پیش در رشته حملاتی، که گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت آنها را به عهده گرفت، ۱۳۰ نفر در پاریس کشته شدند. پس از آن چند تن از مظنونان حملات پاریس در بروکسل دستگیر شدند.
روز ۱۳ نوامبر سال ۲۰۱۵ (برابر با ۲۲ آبان ۱۳۹۴) چندین حمله هماهنگ تروریستی، شامل تیراندازی‌های دسته‌جمعی و بمب‌گذاری‌های انتحاری در پاریس، پایتخت فرانسه به وقوع پیوست. دست‌کم ۱۳۰ نفر در این حملات کشته شده و ۳۸۶ نفر زخمی شدند.
بعد از جنگ جهانی دوم این مرگبارترین واقعه‌ای است که تا کنون در فرانسه اتفاق افتاده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر