۱۳۹۵ فروردین ۳, سه‌شنبه

فتواهای نوروزی خامنه‌ای: دید و بازدید با “بی‌حجاب‌”ها مشروط است

فتواهای نوروزی خامنه‌ای: دید و بازدید با “بی‌حجاب‌”ها مشروط است

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر جمهوری اسلامی، در آستانه سال نوی هجری خورشیدی، با انتشار “استفتا”هایی، نظر او را درباره دید و بازدید با “بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها”، چیدن سفره هفت سین و رسم “سیزده‌بدر” منتشر کرده است.
به گزارش «محبت نیوز» بر اساس این پرسش و پاسخ‌ها، رهبر ایران دید و بازدید با “بی‌حجاب‌”ها را مشروط دانسته و گفته است که چیدن سفره هفت‌سین و رسم سیزده‌بدر، فاقد جنبه مذهبی است.
بر اساس آن‌چه که دفتر علی خامنه‌ای منتشر کرده فردی پرسیده: «نیمی از فامیل نزدیک من اهل حجاب نیستند و در مهمانی‌ها روسری سر نمی‌کنند و در جواب می‌گویند دل آدم پاک باشد و از این قبیل حرف‌ها. من نیز با ایشان بزرگ شده‌ام و چهار سال است سعی در رعایت احکام دینی دارم. رفت و آمدم را با ایشان کم کردم و سالی یکی دو بار برای صله رحم رفت و آمد داریم. حال تکلیفم را نمیدانم آیا باید با ایشان قطع رابطه کنم یا همین‌طور ادامه بدهم؟»
علی خامنه‌ای در پاسخ به این استفتا گفته است: «اگر معاشرت با آنان مستلزم ارتکاب گناه نبوده و نیز موجب تأیید ایشان در عدم التزام به امور دینی نباشد، مانعی ندارد. ولی به هر حال لازم است حریم و ضوابط شرعی مراعات گردد و اگر احتمال بدهید که ترک معاشرت با آن‌ها موقتا موجب خودداری آن‌ها از ارتکاب معصیت می‏‌شود، به عنوان امر به معروف و نهی از منکر واجب است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر