۱۳۹۵ فروردین ۱, یکشنبه

بیانیه فارسی منتصب به داعش غیرواقعی است

بیانیه فارسی منتصب به داعش غیرواقعی است

طی روزهای منتهی به نوروز در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بیانیه‌ای که گفته می‌شد توسط دولت اسلامی “داعش” منتشر شده به طور گسترده بین کاربران دست به دست شد.
daesh33
به گزارش «محبت نیوز» در این بیانیه ‌که به زبان فارسی بود “ایرانیان رافضی و مجوس” خوانده شده بودند و تهدید شده بودند که اگر برای جشن نوروز به ترکیه سفر ‌کنند با مرگ روبه رو خواهند شد.daesh123
به گزارش  منابع خبری اینترنتی در واکنش به این بیانیه غیرواقعی “وسیم نصر” روزنامه‌نگار متخصص گروه‌های تروریستی در تلویزیون فرانس۲۴ با بخش “ناظران” به گفتگو پرداخت و گفت: «در اولین نگاه حتی بدون دانستن معنی نوشته‌های این بیانیه، می‌توان فهمید که غیرواقعی و دروغ است.»
به گفته این خبرنگار، دولت اسلامی همواره سعی می‌کند خود را یک کشور و خلافت معرفی کند در نتیجه در نوع انتشار اخبار رسمی خود بسیار دقیق است. در تمامی بیانیه‌های رسمی داعش یک مهر متحدالشکل وجود دارد که در این بیانیه خبری از آن نیست.
دومین نکته که “وسیم نصر” به آن اشاره کرده این است که برخلاف تمامی بیانیه‌های داعش این کاغذ تاریخ ندارد.
همچنین در تمامی بیانیه‌های داعش، دفتری که آن بیانیه را منتشر کرده است مشخصن نام برده می‌شود که در این بیانیه دروغین محل و نام دفتر نیز وجود ندارد.
طی هفته‌های اخیر بسیاری از رسانه‌های اصولگرا در ایران انتقادات تندی علیه ایرانیانی که قصد سفر به ترکیه دارند منتشر کرده‌اند. کشوری که به گفته آنها از داعش و دیگر گروه‌های جهادگرا در عراق و سوریه حمایت می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر