۱۳۹۴ اسفند ۲۸, جمعه

بازگشت داوطلبانه یک پناهجوی مسیحی به ایران

بازگشت داوطلبانه یک پناهجوی مسیحی به ایران

بر اساس گزارش منابع خبری یک پناهجوى ایرانی درخواست پناهندگی خود را پس گرفت.
به گزارش «محبت نیوز» یک پناهجوى ایرانی بعد از هفت ماه اقامت در هلند تصمیم به ترک این کشور و بازگشت به ایران گرفت.
به نوشته مجله ی سروش هلند و به نقل از سایت خبری NOS خانم ( اُلگا.ن ) بعد از زندگی در سه مرکز اسکان پناهجویان، به ایران بازگشت.
کیفیت بد غذا، درمان و درگیری و فحاشی در این مراکز، گفته شده از علت های تصمیم وی عنوان شده است.
این پناهجوی بیست ساله ایرانی با ابراز ناراحتی از شرایط نامساعد زندگی در مراکز اسکان در هلند طى گفت و گویى رادیویى به NOS گفت: “واضح است که مردمان هلند را دوست دارم اما دولت این کشور را نه! بارها در این هفت ماه مریض شدم اما درمانی مناسب تر از قرص های پاراستامول به من پیشنهاد نشد.”
درخواست مکرر من برای داشتن یک تشک راحت با جواب منفی مسوولان کمپ ها روبرو شد. هیچ کاری برای انجام نداشتم. شرایط به قدری نامناسب بود که زندگی در زندان های ایران را به این نوع کمپ ها ترجیح می دهم.
وی که این مطالب را لحظاتی قبل از ترک آمسترام به سمت تهران در فرودگاه اسخیپول بیان می کرد از مدت زمان طولانی پروسه ی پناهندگی شکایت کرده و افزود: بعد از این که متوجه شدم حداقل یک سال دیگر برای روشن شدن تکلیف درخواست پناهندگی ام باید منتظر بمانم تصمیم به بازگشت به سرزمین پدری ام را گرفتم.
این پناهجوی نوکیش مسیحی ایرانی با گذشتن از یک مسیر طاقت فرسا از ترکیه، یونان، منطقه بالکان، اتریش و آلمان وارد هلند شده و به دلایل مذهبی درخواست پناهندگی خود را تسلیم اداره مهاجرت کرده بود.
“امضای برگه بازگشت و ترک هلند قطعن تصمیم خوشایندی برای این پناهجوی ایرانی نخواهد بود.” وکیل خانم نوروزی با ذکر این مطلب افزود از آنجا که موکلش، ایران را به صورت غیرقانونی ترک کرده است قطعن در بدو ورود به فرودگاه توسط پلیس ایران بازداشت خواهد شد.
افزایش تعداد بازگشت پناهجویان به کشورهای خود فقط به خانم نوروزی ختم نمی شود. مسوولان مراکز اسکان پناهجویان و سازمان حمایت از آنها ( vwn ) از بیشتر شدن تقاضا برای بازگشت داوطلبانه پناهجویان (به ویژه در بین سوری ها) خبر می دهند. دلیل این بازگشت ها نامه ی اخیر وزیر مهاجرت هلند مبنی بر طولانی تر شدن پروسه ی درخواست پناهندگی و تغییر قانون الحاق خانواده های این افراد عنوان شده است.

۱ نظر:

  1. اين خانم نه يك پناهنده بود نه يك نوكيش مسيحى و نه زندگىِ پناهندگى اينقدر سخت كه اين خانم گفته. بعضى از هموطنان ما به اروپا مى آيند به اين تصور كه روى ميز اقامت ميگيرند و يه زندگيه رويايى را شروع ميكنند وهم نميخواهند سختى بكشند. و بعد ميروند درخواست برگشت ميكنند واداره مهاجرت هم متوجه شده كه تعدادى از ايرانيها به دروغ اعلام مسيحيت ميكنند و ديگر پناهندگانى را كه حقيقتا پناهنده هستند را باور نميكند و تحت فشار ميگذارد و اين خانم اگه قصد نداشت كه جو پناهندگى ايرانيان را بهم بزند كار ديگران را مشكل كند چرا با. إن. اُو. اس. شبكه دولتى هلند مصاحبه كرده.
    هموطنان ايا فكر نميكنيد كه اين خانم و ديگرانى كه شناخته شده اند صرفا جهت همين كار به اروپا فرستاده ميشوند.
    يك دوست از هلند.

    پاسخحذف