۱۳۹۴ آبان ۲۰, چهارشنبه

درخواست پناهندگی در سوئد در دوره ای هفت روزه به بالاترین رقم رسید

درخواست پناهندگی در سوئد در دوره ای هفت روزه به بالاترین رقم رسید

سازمان مهاجرت سوئد اعلام کرد: دستکم ۱۰ هزار و ۲۰۱ پناهجو و آواره هفته گذشته در سوئد تقاضای پناهندگی داده اند که بالاترین رقم در یک دوره هفت روزه به شمار می رود.

به گزارش «محبت نیوز»  خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سازمان مهاجرت سوئد اعلام کرد که پناهجویان و آوارگان متقاضیان پناهندگی در این کشوراسکاندیناوی، شامل چهار هزار و ۳۳۳ نفر از افغانستان، ۲ هزار و ۷۱۹ نفر از سوریه و هزار و ۴۰۵ نفر از ایران است.
کودکان بدون همراه، بیش از یک چهارم از این گروه، یعنی دو هزار و ۸۲۷ نفر از آنها را تشکیل می دهند که رقم جدیدی را در هفته به ثبت رسانده است. بیش از ۸۰ درصد آنها کودکان افغان هستند.
به گفته رادیو کوچه، «مورگان یوهانسون» وزیرمهاجرت سوئد اوایل ماه نوامبر (آبان) اعلام کرد که تعداد پناهجویان به شکل فزاینده ای بیش از تعداد مکان های اسکان آنهاست که این بدان معناست که دیگر تضمینی درباره نحوه اسکان پناهجویان و آوارگان وجود ندارد.
بر اساس گزارش سازمان مهاجرت سوئد انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی، ۱۹۰ هزار آواره وارد سوئد شوند.
اتحادیه اروپا اکنون با چگونگی مدیریت بحران گسترده ناشی از ورود صدها هزار آواره ای دست و پنجه نرم می کند که در نتیجه سیاست های مداخله جویانه آمریکا از جنگ و خشونت در کشورشان در خاورمیانه و شمال آفریقا راهی اروپا شده اند.
بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت IOM، از ابتدای سال ۲۰۱۵ بیش از ۷۷۰ هزار نفر از پناهجو و آواره جنگی از طریق دریای مدیترانه وارد اروپا شده اند که بسیاری از آنها در این مسیر خطرناک جان باخته یا مفقود شده اند.
نظرسنجی جدید موسسه سیفو (Sifo ) نشان می دهد که دست‌کم ۴۱ درصد از مردم سوئد با محدود شدن تعداد پذیرش پناهجویان موافق هستند. این میزان در ابتدای ماه سپتامبر (شهریور) فقط ۲۹ درصد بود.
پناهجویان بخش عمده ای از جمعیت سوئد را کمتر از ۱۰ میلیون نفر است، تشکیل می دهند. گروه های راست گرای افراطی و برخی گروه های ضد مهاجرت مشکلاتی را برای جنگ زدگان و آوارگان در این کشور ایجاد کرده اند.
خبرگزاری سوئد به تازگی اعلام کرد که گروه های افراطی در سوئد با پخش بروشورهای تبلیغاتی تلاش می کنند میان پناهجویان و مهاجران تازه وارد ترس و وحشت ایجاد کنند. در این بروشورها تاکید می شود که حجاب برای پناهجویان ممنوع خواهد بود و آنها در طول زندگی در سوئد از حق مسکن و اشتغال محروم خواهند بود.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر