۱۳۹۴ آبان ۲۳, شنبه

داعش ۳۷ مسیحی را با مبالغ هنگفت آزاد کرد / تکمیلی

داعش ۳۷ مسیحی را با مبالغ هنگفت آزاد کرد / تکمیلی

دیده بان ویژه حقوق بشر سوریه و برخی سازمان های آشوری اعلام کردند گروه اسلامگرای داعش روز شنبه ۳۷ مسیحی آشوری را که حدود ۸ ماه پیش از استان الحسکه سوریه ربوده بود، آزاد کرد.
به گزارش «محبت نیوز» خبرگزاری فرانس۲۴ خبر داد ، داعش ۳۷ مسیحی آشوری که عمدتن زن هستند را در مقابل مبالغ مالی قابل توجهی آزاد کرد.
میزان مبالغ پرداختی برای آزادی این گروگان ها اعلام نشده است با این حال حدود ۶ ماه پیش گروه تروریستی داعش برای آزادی گروگان های آشوری خواهان ۲۲ میلیون دلار شده بود.
 خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو پیش تر خبر داد که نماینده جامعه آشوری ها به خبرگزاری ریانوستی روسیه گفت:«آنها برای آزادی مردان ما درخواست ۱۲ میلیون دلار پول کرده اند.»
دیده بان آشوری حقوق بشر در سوریه درپیامی اعلام کرده است که گروه تروریستی داعش این ۳۷ تن را در ۲۳ فوریه (۸ اسفند ۱۳۹۳) در منطقه آشوری نشین خابور ربود؛ منطقه ای در استان الحسکه که ۳۵ روستا با اکثریتی آشوری دارد و در فوریه گذشته ۱۴ روستای این منطقه به تصرف تکفیری های داعش درآمد.
پیش از اینکه نیروهای پیشمرگ کرد در ماه می بتوانند تروریست ها را از این روستاها بیرون برانند داعش ۲۲۰ آشوری از جمله ده ها زن و کودک را ربودند.
به نقل از واحد مرکزی خبر بر اساس گزارش مراکز حقوق بشری ۲۷ تن از ۳۷ گروگان آزاد شده داعش زن هستند و روز شنبه به روستای آشوری تل تمر وارد شدند. گفته می شود هنوز حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ تن از آشوری ها همچنان در بند داعش هستند. همچنین این گروه تروریستی در دو نوبت ۶ تن از این گروگان ها را بدون اعلام علت کشته است.
رامی عبدالرحمن مدیر دیده بانی حقوق بشر سوریه تصریح کرد: آزادی افراد ربوده شده مذکور با پرداخت مبالغ زیاد آنهم بعد از میانجیگری برخی شیوخ عشایر در سوریه و عراق میسر شده و داعش به مذاکره کنندگان گفته است تنها کسانی را در مقابل پول آزاد خواهد کرد که ثابت شود علیه این گروه (داعش) نمی جنگد.
گروه تروریستی- دولت اسلامی موسوم به داعش در دو سال اخیر هزاران تن از اقلیت های آشوری و ایزدی را در سوریه به بردگی گرفت و صدها تن از زنان این اقلیت ها را در بازارهای برده فروشی به فروش گذاشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر