Hasan-Nasrallah
تقاطع: دبیرکل حزب‌الله لبنان می‌گوید که این گروه شبه‌نظامی شیعه، دریافت حمایت‌های مالی از ایران را «مایه افتخار» خود می‌داند و هم تهران و هم حزب‌الله به این حمایت می‌بالند.
سیدحسن نصرالله، در سخنان تازه‌ای که توسط خبرگزاری “تسنیم” (وابسته به سپاه پاسداران) انتشار یافته، تاکید کرده که «حزب‌الله هیچ پروژه مالی در اختیار ندارد» و «حمایتی که تهران از این گروه به عمل می‌آورد، برایش کافی است».
او هم‌چنین نگرانی بزرگ منطقه را «ایران بعد از توافق هسته‌ای» دانست و با بیان این‌که «ایران هم‌پیمانان خود را رها نمی‌کند» افزود: «در سال ۲۰۰۶ سخن از این می‌گفتند که تهران از حزب‌الله به‌عنوان ابزاری برای خدمت به پروژه هسته‌ای استفاده کرده است و حتی گفتند که تهران، حزب‌الله را بعد از امضای توافق خواهد فروخت و ما همواره می‌گفتیم که ایران چنین نیست و سوریه هم، چنین نیست. امروز واقعیت نمایان شده است، چه‌ کسی در این زمینه راستگو و چه‌ کسی دروغگو بود؟»
نصرالله‌ ادامه داد: «جان کری می‌گوید ایران حاضر نشد در برابر امور دیگر به‌جز مسأله هسته‌ای مذاکره کند؛ بنابراین نه کسی چیزی فروخت و نه کسی چیزی خرید، بنابراین شما بیچاره و بینوا هستید، بروید و در اوضاع خودتان جستجو و تأمل کنید. امام خامنه‌ای موضع ایران در قبال امریکا و در قبال جنبش‌های مقاومت را بار دیگر مورد تأکید قرار داد؛ و حزب‌الله در این تأکیدها جایگاه ویژه‌ای داشته است.»
این اظهارات دبیرکل حزب‌الله لبنان در حالی بیان می‌شود که مساله‌ی افزایش کمک‌های مالی جمهوری اسلامی به متحدانش در لبنان، سوریه، بحرین و یمن پس از آزادی پول‌های مسدودشده‌ی ایران از بانک‌های خارجی، از جمله نگرانی‌های اصلی مخالفان توافق هسته‌ای در امریکا به شمار می‌رود.
پیش از این در روز ۱۶ جولای (۲۵ تیر) نیز وائل الحلقی، نخست‌وزیر سوریه، در سخنانی، ضمن ابراز خوشحالی از امضای توافق هسته‌ای میان حکومت ایران و گروه ۵+۱ گفته بود که اجرای این توافق می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های وعده داده شده به این کشور از سوی جمهوری اسلامی را عملی کند.
آقای الحلقی اضافه کرده بود که با آزاد شدن دارایی‌های ایران از بانک‌های خارجی، امکان افزایش کمک‌های اعتباری این کشور به سوریه وجود دارد.