۱۳۹۴ مرداد ۹, جمعه

زیمبابوه خواستار تحویل شکارچی آمریکایی به این کشور شد

زیمبابوه خواستار تحویل شکارچی آمریکایی به این کشور شد

شکار و کشتن "سیسیل"، مشهورترین شیر زیمبابوه، همچنان خبرساز است. وزیر محیط ‌زیست زیمبابوه خواستار تحویل شکارچی آمریکایی این شیر به زیمبابوه شد تا در دادگاهی در این کشور محاکمه شود.
به گزارش رویترز‌، وزیر محیط زیست زیمبابوه که روز جمعه (۳۱ ژوئيه / ۹ مرداد) در یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت، والتر پالمر، شکارچی ۵۵ ساله آمریکایی را "شکار دزد خارجی" نامید. وزیر محیط زیست زیمبابوه گفت که فرآیند قضایی تحویل این شکارچی توسط ایالات متحده آمریکا به زیمبابوه آغاز شده است.
مقامات آمریکایی دست به‌کار شده‌اند
کشتن "سیسیل"، شیر محبوب زیمبابوه، توسط یک شکارچی امریکایی، بازخوردهای بسیار گسترده‌ای در دنیای مجازی داشته و مقامات آمریکایی را هم وادار به واکنش کرده است. مقامات دولت آمریکا در تازه‌ترین اظهار نظرها اعلام کرده‌اند که پرونده‌ای جهت بررسی قتل "سیسیل" تشکیل شده و تحقیقات در این ‌باره ادامه دارد.
به گفته مقامات آمریکایی، در تحقیقاتی که انجام خواهد گرفت بررسی‌های لازم به‌عمل خواهد آمد تا نقش این دندانپزشک اهل مینه‌سوتای آمریکا در توطئه و برنامه‌ریزی برای شکار غیرقانونی در حیات ‌وحش، نقص قانون شکار و خرید و فروش غیرقانونی حیوانات مشخص شود.
ابراز خشم و انزجار از فریب و سپس شکار این شیر محبوب زیمبابوه همچنان در بین کاربران دنیای مجازی ادامه دارد‌. در آخرین واکنش‌ها طوماری با ۸۵۰هزار امضا تهیه شده که امضاکنندگان در آن انزجار خود را نسبت به شکار "سیسیل" نشان داده‌اند. همچنین بیش از یکصدهزار نفر در وبسایت کاخ سفید از دولت آمریکا خواسته‌اند که با دولت زیمبابوه همکاری کند و هر چه ‌سریع‌تر والتر پالمر را تحویل مقامات زیمبابوه دهد.
تظاهرات علیه شکار و دندانپزشک شکارچی آمریکایی در بلومینگتون در ایالت مینه‌سوتای آمریکا
تظاهرات علیه شکار و دندانپزشک شکارچی آمریکایی در بلومینگتون در ایالت مینه‌سوتای آمریکا
"سافاری"، باشگاه بین‌المللی شکار هم که والتر پالمر یکی از اعضای آن بود، عضویت این دندانپزشک و شکارچی آمریکایی را لغو و اعلام کرده است که از تحقیق درباره مقصرین این ماجرا حمایت می‌کند. همچنین در ادامه اعتراض‌های عمومی نسبت به شکار "سیسیل"، گروهی از معترضان در حالیکه پلاکاردهایی را در دست داشتند، مقابل مطب این دندانپزشک تجمع کردند.
سازمان‌ ملل هم واکنش نشان داد
سازمان ملل نیز در واکنش به شکار غیرقانونی حیوانات وحشی‌، قطعنامه مبارزه با قاچاق حیوانات وحشی در سراسر جهان را تصویب کرد. این قطعنامه گرچه به لحاظ قانونی الزام‌آور نیست، ولی بازتابی است از مخالفت جهانی با شکار غیرقانونی حیوانات.
روز پنجشنبه (۳۰ ژوئيه) طی قطعنامه‌ای که به تصویب ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید، همه کشورها خواستار برداشتن گام‌های قاطع در سطح ملی جهت جلوگیری از تجارت غیرقانونی در حیات وحش و ریشه‌کن کردن آن شدند.
نماینده آلمان در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای گفت: «من هم با نظر بیشتر مردم جهان موافقم. همه ما با خشم و انزجار به آنچه برای این شیر بیچاره اتفاق افتاد نگاه می‌کنیم.»
یکی از اهداف سازمان ملل از تصویب این قطعنامه، جلوگیری از شکار بی‌رویه و غیرقانونی فیل و کرگدن به خصوص در آسیاست. شکارهای غیرقانونی تهدیدی جدی برای گونه‌هایی از حیوانات به‌شمار می‌آید. در کشورهای آسیایی تقاضای بسیاری برای شاخ کرگدن وجود دارد. در بعضی از کشورها معتقدند که استفاه از شاخ کرگدن باعث افزایش توانایی جنسی می‌شود. شاخ کرگدن همچنین برای درمان سرطان و سایر بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گزارش صندوق جهانی حیات وحش، سالانه حدود ۳۰هزار فیل، به‌خاطر استفاده از عاج‌شان، توسط شکارچیان قاچاق کشته می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر