۱۳۹۴ مرداد ۸, پنجشنبه

احمدی‌نژاد: آینده روشن و پیروزی در انتظار ماست

احمدی‌نژاد: آینده روشن و پیروزی در انتظار ماست

محمود احمدی‌نژاد در نشستی با حضور شماری از وزیران و مدیران دولت‌های نهم و دهم نسبت به انتقادهایی که به عمل‌کرد دو دولت قبلی می‌شود واکنش نشان داد. گفته می‌شود برگزاری این نشست بی‌ارتباط با انتخابات مجلس دهم نیست.
مراسم گشایش نشست سراسری "تبیین مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی" روز پنج‌شنبه (۸ مرداد/ ۳۰ ژوئیه)، با حضور محمود احمدی‌نژاد و صدها نفر از همکاران سابق‌اش از استان‌های مختلف، در تهران برگزار شد.
احمدی‌نژاد در این نشست گفت: «مبانی و آرمان‌ها باید به طور دائم بازخوانی و به‌روزرسانی شود تا هدف از آن یعنی نهادینه کردن این مبانی محقق شود، در غیر این صورت دچار حیرت و سرگشتگی و در نهایت فراموشی آرمان‌هایمان خواهیم شد.»
رئیس جمهور پیشین یکی دیگر از ضرورت‌های این بازخوانی را "مقابله با طراحی دشمنان" خواند، زیرا به باور او "دشمنان قسم‌خورده، با انگیزه‌های شیطانی در کمین نشسته‌اند تا مبانی انقلاب را نابود کنند".
همه‌ی حامیان آرمان‌های انقلاب
به گزارش خبرگزاری ایلنا، احمدی‌نژاد با بیان این‌که "دشمنان با طراحی بسیار پیچیده و خباثت‌آمیز، هجمه‌ای گسترده و همه جانبه علیه امام و خط امام به راه انداخته‌اند" از حاضران تقاضا کرد، "از این به بعد مواضعی را که در فضای کشور و فضای بین‌الملل مطرح می‌شود، با مواضع امام تطبیق" بدهند.
او افزود، با این کار مشخص خواهد شد "که تمام اندیشه‌های امام زیر سنگین‌ترین بمباران‌ها قرار دارد، حتی [کسانی] اسم امام را می‌آورند و ایشان را تکریم می‌کنند اما در عمل نابودی اندیشه‌های او را دنبال می‌کنند".
در جمهوری اسلامی همه گروه‌ها و جریان‌هایی که در ساختار قدرت سهیم هستند خود را پیرو "آرمان‌های امام راحل" می‌خوانند و گروه‌های رقیب را به بی‌اعتقادی به این آرمان‌ها متهم می‌کنند.
احمدی‌نژاد نیز ادعا می‌کند، علت همه فشارهایی که به دولت نهم و دهم وارد شده و انتقادهایی که از عمل‌کرد این دو دولت می‌شود "ایستادگی بر مبانی انقلاب و کوتاه نیامدن از آرمان‌ها" است.
همه‌ی طرد و حذف‌شدگان
احمدی‌نژاد می‌گوید رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای بارها، و حتی در آخرین دیدار با اعضای هیئت دولت دهم، دو علت اصلی حمله به دولت او را "یکی زنده کردن ارزش‌های انقلاب و سردست گرفتن آن‌ها و دیگری خدمت به مردم" بیان کرده است.
خامنه‌ای زمانی درباره علت حمایت و اعتماد به احمدی‌نژاد گفته است که او "نسبت به رهبری اظهار اطاعت می‌کند" و "از وقتی که آقای احمدی‌نژاد آمده، بحث حاکمیت دوگانه نیست".
اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ماه گذشته در دیدار با جمعی از مردم دزفول ضمن انتقاد از افزایش شدید فقر، بیکاری و فساد در دوران احمدی‌نژاد گفت: « روحانیت هم انصافا مقصرند در معرفی او و حمایت از او که هنوز هم خیلی‌هایشان دست برنداشته‌اند!»
رئیس جمهور سابق و نزدیکانش در دو سال گذشته فعالیت چشم‌گیری نداشته‌اند. معاون اول و معاون اجرایی احمدی‌نژاد به اتهام فساد مالی در زندان هستند و پرونده‌های زیادی علیه خود او و شماری از نزدیکانش منتظر رسیدگی است.
تکرار شعارهای سال ۸۴
برخی معتقدند یاران احمدی‌نژاد قصد دارند زیر چتر "بازخوانی آرمان‌های انقلاب" دیدارها و نشست‌های منظمی برگزار کنند و وارد مبارزات انتخاباتی اسفندماه برای تسخیر کرسی‌های مجلس دهم شوند.
روزنامه "قانون"، یک‌شنبه چهارم مرداد، نشست امروز را "میتینگ سرحلقه‌ها در تهران" خواند و نوشت که حامیان احمدی‌نژاد قصد دارند گردهم‌آیی‌های خود را علنی کنند و "حلقه‌هایی مطالعاتی با كاركرد انتخاباتی" راه بیندازند.
رئیس جمهور پیشین در مراسم گشایش نشست یادشده پرده از این برنامه برداشت و گفت: «وقتی می‌گوییم ماموریت اصلی انقلابیون بازخوانی مبانی انقلاب و آرمان‌های امام است، بدین معنی نیست که نسبت به مسائل روز سیاسی و دیگر رسالت‌های یک انسان انقلابی بی‌اعتنا هستیم.»
احمدی‌نژاد با بیان این‌که "آینده بسیار روشن است و پیروزی انتظار ما را می‌کشد" خطاب به همکاران سابق خود تاکید کرد: «باید دست به دست هم بدهیم و کمی حوصله کنیم، خواهیم دید اگر مقداری دل بدهیم به خط امام، چه ثمراتی خواهد داشت.»
مطابق گزارش‌ها حدود ۷۰۰ نفر، از جمله ۱۵ نماینده از هر استان در نشست روز پنج‌شنبه نزدیکان احمدی‌نژاد شرکت کرده‌اند.
"میدان ۷۲"، از وب‌سایت‌های حامیان احمدی‌نژاد، انتخاباتی بودن این نشست را تکذیب کرده و می‌نویسد، "شورای استانی تبیین مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی" که در این نشست با برنامه‌ها و ساختار کار برنامه‌ریزی شده برای آنها آشنا شدند "به هیچ وجه حق فعالیت سیاسی و انتخاباتی به وسیله‌ی این شورا را ندارند".
احمدی‌نژاد سال ۸۴ نیز با شعار احیای آرمان‌های انقلاب به میدان آمده بود. او در این نشست گفته است: «ما معتقد نیستیم کامل بودیم و صد در صد توانستیم آرمان‌ها را حفظ کنیم، اما برگ سبزی بود تحفه درویش و با همه توانمان روی آرمان‌ها ایستادیم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر