۱۳۹۴ مرداد ۷, چهارشنبه

بازداشت و ضرب و شتم پرحاشیه یک جراح زن در ممسنی

بازداشت و ضرب و شتم پرحاشیه یک جراح زن در ممسنی

بازداشت و دستبند زدن به یک پزشک زن در ممسنی، با اعتراض وزیر بهداشت روبرو شد. همکاران این جراح و گروهی از پزشکان شیرازی نیز در واکنش به این موضوع دست به تجمع زدند. فرماندار ممسنی می‌گوید ماجرا ناشی از یک سوءتفاهم بود.
پس از دستگیری دکتر رزمجویی کارکنان بیمارستان نورآباد دست از کار کشیده‌اند. عکس تزیینی است.
وزیر بهداشت ایران از رئیس قوه قضائیه خواسته به موضوع دستگیری یک خانم جراح در ممسنی رسیدگی شود. حسن قاضی‌زاده هاشمی بازداشت دکتر فروغ رزمجویی را "خلاف قانون" دانسته و خواهان برخورد قضایی با مأمور "خطاکار" شده است. هاشمی یادداشتی نیز در دلجویی از دکتر رزمجویی در اینستاگرام نوشته است.
ماجرا در روز یکشنبه (۴ مرداد / ۲۶ ژوئيه) و در بیمارستان ولی‌عصر نورآباد ممسنی اتفاق افتاده است. در این روز زنی را که در یک درگیری خانوادگی از ناحیه قفسه سینه چاقو خورده بود، به بیمارستان منتقل کردند. دکتر رزمجویی پس از مداوای مضروب، در حالی که سرگرم پروتکل کردن پرونده پزشکی او بوده، از سوی بازپرس پرونده نزاع، به بالین بیمار فراخوانده می‌شود. او پس از بیان این‌که مراحل درمانی لازم انجام شده و نیازی به چنین کاری نیست، بازداشت می‌شود.
وبسایت "خبرآنلاین" می‌نویسد: «عدم اجرای دستور بازپرس توسط جراح، باعث شد فرمان بازداشت تنها جراح شهرستان در مقابل دیدگان بیماران و پرسنل بیمارستان و با زدن دستبند به دست‌هایش اجرا شود.»
این پزشک در شرایطی دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شده که در بیمارستان مربوطه چند بیمار بدحال دیگر در نوبت ویزیت بوده‌اند.
در خبرهای رسانه‌های رسمی و مرکزی اشاره‌ای به ضرب و شتم دکتر رزمجویی نشده اما سایت محلی خبرنورآباد، مصاحبه‌ای با او را منتشر کرده که رفتار یک مامور انتظامی در بازداشتگاه را تشریح می‌کند.
فروغ رزمجویی گفته که پس از بازداشت‌، مادرش کودک خردسالش را نزدش آورده ولی ماموران سعی کرده‌اند بچه را از او جدا کنند که باعث تقلا و کشمکش شد: «آمدند بچه را بکشند ببرند... من گرفتمش محکم. بعد خانم مامور نیروی انتظامی افتاد روی سر من و بچه... بچه را می‌کشید و می‌زد توی سر من... مادرم آمد از من دفاع کند و آن خانم را کشید عقب... مادرم را هم زدند... دو سه تا سیلی هم زدند توی صورت من.»
خبرگزاری ایرنا می‌نویسد پس از این واقعه، کارکنان بیمارستان ممسنی دست از کار کشیدند و شورای تامین شهرستان ممسنی نیز تشکیل جلسه داد.
محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفته که پس از انتشار این خبر، رئیس کل دادگستری فارس شخصاً دستور پیگیری داد و نسبت به آزادی پزشک جراح اقدام شد. ایمانیه افزوده که با پیگیری قضایی "افراد خاطی" در این جریان شناسایی و مجازات می‌شوند.
این در حالی است که فرماندار ممسنی روز سه‌شنبه ۶ مرداد عنوان کرد که موضوع به دلیل سوءظن بوده و کاملا برطرف شده است. رهام پیکری که با خبرگزاری تسنیم صحبت کرده، روشن نساخته که سوءظن مربوطه چه بوده و آیا برطرف شدن آن به معنای بسته شدن پرونده این دستگیری و سکوت در برابر عوامل این بازداشت است یا خیر.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر