۱۳۹۴ مرداد ۶, سه‌شنبه

پارلمان بلژیک نسل‌کشی ارامنه توسط عثمانی‌ها را به رسمیت شناخت

پارلمان بلژیک نسل‌کشی ارامنه توسط عثمانی‌ها را به رسمیت شناخت

پارلمان بلژیک با تصویب قطعنامه‌ای، کشتار ارامنه در سال ١٩١۵میلادی توسط امپراتوری عثمانی را به عنوان «نسل‌کشی» به رسمیت شناخت.
نشان دادن تکه‌ای نان به کودکان گرسنه ارمنی توسط عثمانی‌ها
به گزارش «محبت نیوز» روزنامه «تودی زمان»، چاپ ترکیه روز جمعه بیست و چهارم ژوئیه نوشته است، این قطعنامه در کمیته روابط خارجی پارلمان بلژیک به تصویب رسید و برای مجمع ملی این کشور ارسال شد.
به گفته رادیو کوچه قطعنامه مذکور که از سوی دولت بلژیک ارائه شد، رویدادهای ١٩١۵ را «نسل‌کشی» خواند اما تاکید کرد که این حوادث ارتباطی به ترک‌هایی که در بلژیک زندگی می‌کنند، ندارد.
در حالی که ارامنه مدعی هستند که نیروهای عثمانی در سال ١٩١۵ به صورت سیستماتیک بیش از یک میلیون ارمنی را به قتل رساندند و این حادثه از سوی ارمنستان و ٢٠ کشور دیگر به عنوان نسل‌کشی یاد می‌شود، ترکیه استفاده از واژه نسل‌کشی برای کشتار گسترده ارامنه در آخرین روزهای امپراتوری عثمانی را نمی‌پذیرد.
«شارل میشل»، نخست‌وزیر بلژیک اخیرن گفته است که از نظر وی کشتار ارامنه به دست ترکان عثمانی «نسل‌کشی» بوده است و همین امر انتقاد وزارت خارجه ترکیه را برانگیخت.
«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه ماه آوریل فرانسه، آلمان، روسیه و اتریش را که رهبرانشان و یا پارلمان‌هایشان این کشتار را نسل‌کشی خوانده‌اند، متهم کرد که ادعاهای آن‌ها بر پایه دروغ‌های ارامنه بنا شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر