۱۳۹۴ مرداد ۴, یکشنبه

آموزش کشتار به کودکان،به روایت نوجوان اقلیت ایزدی گریخته از داعش

آموزش کشتار به کودکان،به روایت نوجوان اقلیت ایزدی گریخته از داعش

روایت نوجوان ۱۴ ساله ایزدی از اردوگاه آموزشی گروه موسوم به دولت اسلامی ( داعش )، زوایای تازه ای از نحوه آموزش و آماده سازی کودکان برای آدم کشی توسط این گروه را به نمایش گذاشت.
daesh-kodakan-287
به گزارش «محبت نیوز» این نوجوان گریخته از اسارت اسلامگرایان داعش گفت که داعش پس از تصرف شهر محل سکونت خانواده اش در شمال عراق در سال گذشته میلادی، زنان را به اسارت گرفته و کودکان را به اردو گاه آموزشی فرستاد. او به همراه برادرش و دیگر کودکان ۸ تا ۱۵ ساله به کمپ فاروق در شهر رقه سوریه فرستاده شد.
به نقل از رایدوجیبی و به گفته این نوجوان ایزدی، به کودکان در این اردوگاه روزانه ۸ تا ۱۰ ساعت تحت آموزش های نظامی داده می شد. داعش برای آموزش کشتار با شمشیر، عروسک هایی را آماده کرده و از این کودکان می خواستند که تحت عنوان ” کفار”، سر از تن این عروسک ها جدا کنند.
داعش تاکنون چند ویدئو تبلیغاتی از نحوه آموزش نظامی و آماده سازی کودکان در راستای اهداف این گروه منتشر کرده بود. این گروه بنیاد گرای افراطی به تازگی ویدئویی را منتشر کرده که در آن یک کودک نابالغ، سر از تن یک نظامی سوری جدا می کند. ماه پیش و در ویدئویی دیگر، ۲۵ تن از کودکان عضو داعش به صورت گروهی ۲۵ نظامی وابسته به رژیم سوریه را اعدام کرده بودند.
به گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه داعش در حدود ۱۱۰۰ کودک نا بالغ سوری را به عضویت خود گرفته که حدود ۵۲ تن از آنها در جنگ های سال جاری این گروه کشته شده اند.
سازمان ملل متحد در آبان ماه امسال به صورت رسمی داعش را به جنایت علیه بشریت محکوم کرد. در گزارش سازمان ملل آمده است که داعش برای جنایتهای خود طرح و برنامه داشته، و اعضای این گروه به صورت آگاهانه و با قصد قبلی دست به جنایت های خوفناکی چون شکنجه و قتل عام غیرنظامیان زده اند.سازمان ملل در این گزارش با سیصد تن از گریختگان از حمله های داعش مصاحبه کرده و بسیاری از اخبار و اسناد صوتی و تصویری را مورد بررسی قرار داده است. شکنجه، سربریدن افراد و حتی نوجوانها، شلاق زدن در اماکن عمومی، سنگسار و به کارگیری کودکان در جنگ ها، سوء استفاده جنسی و تجاوز، از جمله جنایت های داعش ذکر شده است. سازمان ملل در این گزارش، اعضای داعش را به صورت فردی مسئول این جنایت ها اعلام کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر