Video Player
تقاطع:‌ در ماه ژوئن امسال (اواخر خرداد)، نینا انصاری، نویسنده و پژوهشگر ایرانی-امریکایی، کتاب تازه‌ی خود را با عنوان “جواهرات الله: داستان ناگفته زنان در ایران” در امریکا منتشر کرد. این کتاب، تاریخ‌چه آزادی‌های زنان ایران را پیش و پس از انقلاب اسلامی بهمن ۱۳۵۷ دنبال می‌کند.
نینا انصاری، فرزند هوشنگ انصاری، وزیر دارایی، و سفیر اسبق ایران در ایالات متحده در دوره‌ی پهلوی است. او در آستانه‌ی انقلاب اسلامی و در سن ۱۲ سالگی، ایران را به همراه خانواده‌اش ترک کرد و راهی امریکا شد. خانم انصاری، مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته‌ی مطالعات خاورمیانه و علوم سیاسی از دانشگاه “کلمبیا” در نیویورک اخذ کرده است.
او اعلام کرده که تمام درآمدهای حاصل از فروش کتابش را به سازمان‌های خیریه و به ویژه “بنیاد امید” که برای توانمندسازی زنان جوان محروم در ایران تلاش می‌کند، اختصاص خواهد داد.
این ویدئوی دو دقیقه‌ای، تریلری است که ناشر کتاب “جواهرات الله: داستان ناگفته زنان در ایران” هم‌زمان با انتشار آن بر روی یوتیوب منتشر کرده است.
در این تریلر، ابتدا یک آتش‌نشان، یک اسکی‌باز، یک ستاره موسیقی راک، یک عکاس خبری، یک قهرمان موتورسواری، یک مدال‌آور پاراالمپیک، و یک کوهنورد، همگی خود را اولین‌های رشته‌ی فعالیت‌شان در کشور خود معرفی می‌کنند. 
آن‌ها سپس بار دیگر در مقابل دوربین قرار می‌گیرند و می‌گویند: «اگر بشنوید که من زنی از ایران هستم، باور می‌کنید؟»
هم‌زمان با بیان این جمله، تصاویری از زنان موفق ایرانی در همین رشته‌ها نیز به بیننده نشان داده می‌شود.