۱۳۹۵ خرداد ۳۱, دوشنبه

پاسداری در بُرجک باب طبع طلاب نیست

پاسداری در بُرجک باب طبع طلاب نیست

باید از طلاب استفاده بهینه شود و در دستگاه‌های فرهنگی کشور خدمت کنند
talabeh
«محبت‌نیوز»- آن دسته آقایانی که به خدمت سربازی رفتند یا در مشاغل نظامی مشغول‌اند خوب می‌دانند خدمت نظام وظیفه در یگان رزمی و غیررزمی تفاوت عمده‌ای دارد. اینکه در دو سال خدمت سربازی کارهای اداری و منشی‌گری داشته باشی یا اسلحه به دست پاسداری بالای بُرجک، از زمین تا آسمان تفاوت دارد.
روحانیون و شیوخ انقلابی رابطه خوبی با اسلحه داشتند، یا مثل خلخالی و رفقایش به روی منتقدان سیاسی خوب اسلحه می‌گرفتند و یا آنقدر دل و جرات داشتند که اسلحه بگیرند به مناطق جنگی بروند و علیه صدام حسین بجنگند.
اما حالا انگار اوضاع متفاوت شده، گروهی کثیری از روحانیون در رده‌های بالای حکومت در پی پول و افزایش مال هستند و گروهی دیگر در رقابت با آنها.
در شرایطی که در راس هرم قدرت آنها که دستی برآتش دارند خوب می‌خورند و خوب می‌برند، نیمچه شانسی به طلاب حوزه‌های علمیه هم رسیده است.
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه گفته «بکارگیری طلاب سرباز در کارهای غیرفرهنگی ممنوع است».
محمود ملکدار در گفتگو با خبرگزاری مهر عنوان کرده باید از طلاب استفاده بهینه شود و در دستگاه‌های فرهنگی کشور خدمت کنند که متاسفانه برخی نهادها این مسئله مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
به نظر می‌رسد روی سخن او با مسئولان سازمان نظام وظیفه عمومی باشد که طلاب را در یگان‌های رزمی هم مامور می‌کنند و به گمان اینکه شاید آنها هم رنگ و بوی طلاب اول انقلاب را داشته باشند از آنها توقع صف و نظام جمع دارند!
در حال حاضر ۲۸ نهاد، سهیمه جذب سرباز طلبه را دارد و بیش از هزار و ۳۰۰ طلبه به عنوان سرباز در نهادهای فرهنگی فعالیت می‌کنند.
حالا این مقام مسئول می‌گوید مکاتباتی شده، طلاب هم باید منتظر باشند که ببینند آیا در دو سال سربازی باید پاسداری دهند یا در همان لباس روحانیت برای سربازخانه‌ها از اسلام و عدل علی بگویند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر