۱۳۹۵ خرداد ۲۳, یکشنبه

رمضانِ انقلابی، از مهمانان مصری تا محافل انس در لندن و کرواسی

رمضانِ انقلابی، از مهمانان مصری تا محافل انس در لندن و کرواسی

یکی از شاخص‌ترین و شاید عجیب‌ترین خبرهای این چند روز که به مناسبت ماه رمضان اعلام شد، برگزاری مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن در کرواسی است
kroasi
«محبت‌نیوز»- به نظر می‌رسد برداشته شدن بخشی از تحریم‌های ایران پس از توافق اتمی با غرب هرچند برای مردم نان و آبی نداشت، اما برای حوزویان و سفره رمضان آنها به خصوص فعالیت‌های برون مرزی نان و آب فراوانی داشته!
یکی از آنها برگزاری دوره آموزشی چهار روزه «سیری در قرآن کریم» در دانشگاه کوئین مری لندن است که به گفته برگزارکنندگان هدف از برپایی آن ارتقای شخصیت انسان، پیام‌ها، داستان‌ها و موضوعات کلیدی برای درک قرآن بوده است.
یکی دیگر از این برنامه‌ها دعوت از صدها قاری برای شرکت در محفل انس با قرآن است. چهارصد قاری به دعوت سازمان اوقاف در این طرح حضور دارند.
«سید مصطفی حسینی» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف خبر داده بین مهمانان شش قاری مصری هم به ایران دعوت شده‌اند که در ۲۱۰ امامزاده، ۸۲ مسجد بزرگ و ۵۸ محفل در نهادها و سازمان های دولتی برنامه خواهند داشت.
اما یکی از شاخص‌ترین و شاید عجیب‌ترین خبرهای این چند روز که به مناسبت ماه رمضان اعلام شد، برگزاری مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن در کرواسی است که مهرماه انجام خواهد شد.
به گفته سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در کرواسی این مسابقات به درخواست مرکز اسلامی زاگرب و با حضور کشورهای منطقه بالکان برگزار می‌شود.
تقویت تعامل بین رهبران فرق و مذاهب اسلامی، معرفی کرواسی به عنوان کشوری فعال در حوزه همزیستی مسالمت‌آمیز بین پیروان مذاهب اسلامی در کل اروپا و همچنین معرفی مسلمانان به عنوان انسان‌هایی میانه‌رو و طرفدار تسامح با دیگر ادیان از جمله اهداف این برنامه اعلام شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر