۱۳۹۵ خرداد ۲۹, شنبه

دولت اسلامی در سوریه دست به نسل کشی ایزدی ها زده است

دولت اسلامی در سوریه دست به نسل کشی ایزدی ها زده است

داعش از زنان ایزدی به عنوان بردگان جنسی استفاده می‌کند و مردان جوان را پس از آموزش‌های ایدئولوژیک به جنگ می‌فرستد
زنان ایزدی عراقی تحت ظلم و جنایت داعش
به گزارش«محبت نیوز»-در گزارشی که کمیسیون تحقیق این سازمان، دیروز پنجشنبه ۱۶ ژوئن منتشر کرده، آمده است که دولت اسلامی علیه اعضای اقلیت مذهبی و قومی ایزدی “فجیع‎ترین جنایات” از جمله کشتار، شکنجه، بردگی جنسی را مرتکب شده است.
پائولو سرجیو پین هیرو، رئیس کمیسیون بین المللی رسیدگی به نقض حقوق بشر سوریه در جلسه مطبوعاتی مشترک در دفتر ژنو، گفت: دولت اسلامی دست به قتل عام ایزدی ها زده است و زنان و کودکانی هستند که در دست این دولت در معرض آزار شدید قرار دارند.
بر اساس همین گزارش، در حال حاضر حدود ٣٢٠٠ ایزدی در بند دولت اسلامی گرفتارند که اکثریت آنان در سوریه نگهداری می شوند.
داعش از زنان ایزدی به عنوان بردگان جنسی استفاده می‌کند و مردان جوان را پس از آموزش‌های ایدئولوژیک به جنگ می‌فرستد. بر اساس این گزارش «داعش به اشکال گوناگون در جهت نابود کردن ایزدی‌ها تلاش می کند».
کمیته مبارزه با “شکنجه و قاچاق انسان” سازمان ملل در گزارش خود به این نتیجه رسیده است که: ایزدی‌ها در سوریه و عراق در خطر نابودی و نسل‌کشی قرار دارند و “دولت اسلامی” قصد دارد ایزدی‌ها را به طور ‌کامل نابود کند.
کمیسیون همچنین چگونگی انتقال اجباری این افراد را از عراق به سوریه در پی بدست آوردن کنترل منطقۀ “سنجار” در اوت ٢٠١۴ مورد انتقاد شدید قرار می‌دهد.
دراین گزارش با اشاره به فروش زنان ودختر بچه های ایزدی به قیمت ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار، گفت: یک زن ایزدی در مدت ۱۱ ماه با کودکان خود ۷ بار به فروش رفته است.
در طی دو سال اخیر بارها گزارش‎هایی از پیدا شدن گورهای دسته جمعی حاوی صدها جسد ایزدیان منتشر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر