۱۳۹۵ خرداد ۲۴, دوشنبه

وزارت امور خارجه آلمان: به ترکیه نروید

وزارت امور خارجه آلمان: به ترکیه نروید

وزارت خارجه آلمان به ۱۱ نماینده ترک تبار که به قطعنامه پارلمان آلمان برای “نسل‌کشی” خواندن کشتار ارامنه به دست عثمانی رای داده‌اند، درباره سفر به ترکیه هشدار داد.
turk
معترضان در ترکیه فرتوری از چم اوزدِمیر، یکی از نمایندگان ترک تبار پارلمان آلمان را در دست دارند
به گزارش«محبت نیوز»به دنبال تصویب طرحی در پارلمان آلمان که کشتار ارامنه ترکیه در طول جنگ جهانی اول را به عنوان “نسل‌کشی” معرفی کرد، نمایندگان ترک تبار پارلمان، به دلیل حمایت از تصویب این طرح، نامه‌های تهدیدآمیز دریافت کرده بودند.
چم اوزدِمیر، رهبر حزب سبزها و یکی از مدافعان اصلی تصویب این قطعنامه در پارلمان آلمان، به روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه” گفته ایمیل‌هایی دریافت کرده است که در آنها نوشته شده بوده: «هرجا که باشی، پیدایت می‌کنیم» یا «دوستان آلمانی تو ، فراموش می‌کنند، اما ما، یادمان نمی‌رود». وی با توصیف شرایط کنونی درباره سفر به ترکیه به همتایان ترک‌تبار خود هشدار داد.
بنا به خبری که توسط “اشپیگل” فاش شده، وزارت خارجه آلمان نمایندگان ترک‌تبار پارلمان این کشور را از مسافرت به ترکیه بازداشته است.بنا به همین گزارش شماری از نمایندگان ترک‌تبار پارلمان آلمان سفرهای تابستانی خود به ترکیه را لغو کرده‌اند.
در همین راستا در شبکه‌های اجتماعی نیز کارزار بزرگی علیه ۱۱ نماینده ترک‌تبار پارلمان آلمان به راه افتاده است. برخی از نمایندگان به مرگ تهدید شده‌اند.
به دنبال مواضع سران ترکیه در قبال رای پارلمان آلمان، وزارت امور خارجه آلمان در سندی محرمانه به نمایندگان ترک‌تبار پارلمان توصیه کرده است که از سفر به ترکیه خودداری کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر