۱۳۹۵ خرداد ۲۵, سه‌شنبه

شبکه ماهواره‌ای ولایت به طور رسمی برای مکارم شد


شبکه ماهواره‌ای ولایت به طور رسمی برای مکارم شد

بنا به تفسیری که شورای نگهبان در سال ۱۳۷۹ از اصل ۴۴ قانون اساسی ایران داده تاسیس‌ و راه‌ اندازی شبکه‌های خصوصی رادیویی و تلویزیونی به‌ هر نحو مغایر این‌ اصل‌ است.
velayat
«محبت‌نیوز»- اصل ۱۷۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی تاسیس رادیو و تلویزیون را در انحصار حکومت قرارداده و از نظارت بر محتوای برنامه‌ها گرفته تا عزل و نصب‌های مدیران ارشد را در حیطه اختیارات رهبر و در کنار او شورایی‏ مرکب‏ از نمایندگان‏ رییس‏ جمهور و رییس‏ قوه‏ قضاییه‏ و رئیس مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ قرارداده است.
در این بین اما نورچشمی‌ها استثناء هستند. شورایعالی انقلاب فرهنگی اساسنامه شبکه ماهواره‌ای ولایت، زیر نظر ناصر مکارم شیرازی را تصویب و حسن روحانی رییس جمهور نیز آن را تایید کرده است.
به گزارش وبسایت رسمی مکارم شبکه ولایت برای ادامه فعالیت در حال و آینده نیاز به تصویب اساسنامه و ثبت حقوقی داشت و به همین منظور اساسنامه آن برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شد.
البته این شبکه از سال ۱۳۸۹ زیر نظر مکارم تاسیس و اداره شد که دفتر مرکزی آن در قم است و بودجه هنگفتی که دارد برنامه‌هایش تقریبن در تمام مناطق جهان، به جز جنوب آفریقا و استرالیا، قابل دسترسی است که به نوشته این وب‌سایت مخاطبانش به ۴۰ میلیون نفر می‌رسد.
بنا به تفسیری که شورای نگهبان در سال ۱۳۷۹ از اصل ۴۴ قانون اساسی ایران داده است تاسیس‌ و راه‌ اندازی شبکه‌های خصوصی رادیویی و تلویزیونی به‌ هر نحو مغایر این‌ اصل‌ است. اصل ۴۴ مربوط به حمایت از خصوصی‌سازی در ایران است.
شورای نگهبان گفته است: انتشار و پخش‌ برنامه‌های صوتی و تصویری از طریق‌ سیستمهای فنی قابل‌ انتشار فراگیر (همانند ماهواره‌، فرستنده‌، فیبر نوری و غیره‌) برای مردم‌ در قالب‌ امواج‌ رادیویی و کابلی غیر از سازمان‌ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران‌ خلاف‌ اصل‌ مذکور است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر