۱۳۹۵ تیر ۲۵, جمعه

تلاش نافرجام جمهوری اسلامی برای توسعه گردشگری حلال

تلاش نافرجام جمهوری اسلامی برای توسعه گردشگری حلال

هر گردشگری که وارد ایران می شود به تبعیت از قوانین شرعی آزادی عمل آنها محدود می‌شود.
halal
به گزارش «محبت‌نیوز» رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران گفته «اولویت ما این است که جمهوری اسلامی را به عنوان مرکز گردشگری حلال دنیا معرفی کنیم».
مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی که به شهر تبریز سفر کرده بود گفته انتخاب این شهر به عنوان مرکز گردشگری اسلامی انتخاب بجایی بوده است.
به گفته معاون رئیس‌جمهور ایران در سازمان گردشگری، در سال ۲۰۱۸ شهر تبریز میزبان جشنواره بین‌المللی سران کشورهای اسلامی خواهد بود و چون این مناطق جاذبه‌های متعددی برای گردشگران کشورهای اسلامی دارند باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.
جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته سرمایه‌ زیادی را برای رونق گردشگری حلال به کار بسته، اما نه تنها توفیقی در این مسیر نداشته بلکه هر سال بر تعداد هموطنانی که برای گذراندن تعطیلات خود به کشورهایی چون ترکیه، تایلند، ارمنستان و گرجستان و شهرهایی مثل دوبی سفر می‌کنند اضافه‌تر شده است.
بسیاری از کارشناسان معتقدندبیش از آنکه سرمایه‌گذاری برای توسعه گردشگری حلال لازم باشد، باید شرایطی را در داخل کشور فراهم کرد که هزاران ایرانی برای تفریح در کشورهای مجاور پول خود را خرج نکنند.
از سوی دیگر وقتی هر گردشگری که وارد ایران می شود به تبعیت از قوانین شرعی به اجبار مشروبات الکلی و گوشت حیوانات حرام گوشت را نمی‌خورد و حجاب را رعایت می‌کند و آزادی عمل آنها محدود می‌شود گردشگری حلال بی‌معنی می‌شود چرا که حق انتخابی برای گردشگری دیگری ندارد!
از سوی دیگر همه گردشگران به خصوص گردشگران مسلمان می‌دانند که کدام کشورها، چه الزاماتی را رعایت می کنند بنابراین سازمان میراث فرهنگی تنها می خواهد سر خود را با این طرحهای غیرکاربردی گرم کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر