۱۳۹۵ تیر ۱۶, چهارشنبه

حملات انتحاری، عیدی ویژه تروریست ها به زادگاه اسلام


حملات انتحاری، عیدی ویژه تروریست ها به زادگاه اسلام

بمبگذاران انتحاری دیروز سه شهر عربستان سعودی را هدف قرار دادند. ظاهرن مهاجمین در کارزاری هماهنگ‌شده به این زادگاه اسلام در آخرین روزهای ماه رمضان حمله‌ور شده‌اند.
arabestan
به گزارش«محبت نیوز» وزارت کشور عربستان می گوید که یک بمبگذار انتحاری در نزدیکی مسجدالنبی یکی از مقدس ترین مراکز شهر مدینه ۴ مامور امنیتی را کشته و پنج نفر را زخمی کرده است.
براساس این بیانیه بمبگذاری زمانی بمب های همراهش را منفجر کرد که توسط نیروهای امنیتی در مقابل این مسجد، که محل دفن پیامبر مسلمانان است، متوقف شد.
تلویزیون العربیه گزارش داده بود که ماموران امنیتی در آستانه افطار بودند که یک مرد تقریبن ۱۸ ساله با این بهانه که می خواهد با آنها افطار کند نزدیک شد و بمبی را منفجر کرد.
این شبکه همچنین خبر داد که انفجار مدینه عصر دوشنبه به وقت محلی، تقریبن همزمان با دو انفجار دیگر در شهر قطیف در شرق عربستان و در پی انفجار دیشب در نزدیکی کنسولگری آمریکا در جده اتفاق افتاده است.
شبکه الجزیره نیز به نقل از ساکنان قطیف می گوید که صدای دو انفجار نزدیک مسجد شهر قطیف شنیده شده است. گزارشی از مجروحیت در قطیف منتشر نشده است. شاهدان بدن تکه تکه شده دست کم یک بمب گذار انتحاری را دیده اند.
یک شاهد نیز به خبرگزاری رویترز گفته است که ابتدا یک انفجار یک خودروی پارک شده نزیک مسجد شیعیان را نابود کرد و پس از آن پیش از ساعت ۷ شب به وقت محلی، یک انفجار دیگر روی داد.
تا کنون کشورهای مختلف جهان به حملات تروریستی روز دوشنبه در عربستان واکنش نشان داده و این اقدامات را محکوم کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر