۱۳۹۵ تیر ۱۶, چهارشنبه

سفیر عربستان:ایران عامل تمامی بحران ها در کشورهای عربی

سفیر عربستان:ایران عامل تمامی بحران ها در کشورهای عربی

ثامر السبهان سفیر عربستان در عراق با اشاره به اینکه ایران عامل تمامی بحران های کشورهای عربی است، اعلام داشت که این کشور با فتنه فرقه گرایی منطقه را به آتش کشیده است.
samer
به گزارش «محبت نیوز» السبهان ضمن اعتراض به دخالت جمهوری اسلامی در سیاست های کشورهای عربی و با بیان اینکه هر کشوری منافعی دارد، تاکید کرد که “ایران پشت همه بحران ‌های موجود در کشورهای عربی و عامل اصلی گسترش آتش درگیری ‌های فرقه‌ای در منطقه است”.
بنابر گزارش العربیه، وی در این خصوص اظهار داشت: «ایران خیر خواه کشورهای عربی نیست و برای منافع خود تلاش می کند که روابط میان کشورهای عربی را بهم بزند. سیاست‌ های ایران مبتنی بر دشمنی‌ های فرقه‌ ای است. ایران نمی خواهد در کشورهای عربی دولتی باشد به همین دلیل فرقه گرایی و تشکیل شبه نظامیان خارج از اراده دولت را تشویق می کند و سعی دارد دولت‌ها را متلاشی و تفکیک کند».
وی همچنین طی مصاحبه ‌ای با روزنامه الریاض افزود: «ایران از برخی عوامل دست نشانده خود به عنوان ابزاری برای پیاده کردن اهداف خود استفاده می کند. در عراق برخی از عوامل دست نشانده ایران اقدام به تحریک علیه سفارت سعودی کردند. یک حمله تبلیغاتی گسترده از سوی عوامل ایران در عراق علیه سعودی تدارک شده اما با همه این اوضاع عراقی ها امروز بیش از هر زمانی از اهداف ایران آگاهند».
سفیر عربستان در خصوص روابط کشور خود با عراق و ارتباط آن با ایران نیز اظهار داشت: «پادشاهی سعودی به دنبال ایجاد روابط استراتژیک با عراق است و این به معنای آن نیست که عراق روابط خود را با ایران قطع کند. ما با عراق دارای روابط تاریخی قدیمی هستیم، فعالیت دیپلماسی و سیاسی سعودی در عراق برای پیدا کردن یک راه حل مسالمت آمیز و رفع اختلاف بیت عراقی هاست. نقش پادشاهی سعودی در عراق حل اختلافات است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر